Gå til innhold

Bilsyk baby??

Gleder_oss m. komplett familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har vår 5 mnd. gamle baby blitt veldig urolig når vi kjører bil. Hun har ikke reagert på bilkjøring før inntil nylig.

Kan det være at hun blir bilsyk?

Når pleier evt. dette å gjøre seg synlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her hos oss hjalp det å sette henne i riktig kjørerrettning, ja jeg vet mann ikke skal det for sikkerhet å alt det der, men sånn ble jeg anbefalt å gjøre det, siden den hylinga hennes ødela min konsentrasjon når jeg kjørte.. lykke til

Skrevet

Takk for svar :-)

Skrevet

En baby på 5 mnd kan ikke bli bilsyk. Barn kan ikke bli bilsyk før de begynner å gå, har noe med balansenervene å gjøre.

Gjest snoopidoopi
Skrevet

Mange har en litt 'umyk' kjørestil - uten å selv egentlig tenke på det. Kanskje dere skal tenke litt på det når dere kjører? Det var i hvertfall hva som gjorde meg bilsyk da jeg var liten, så jeg måtte be pappa kjøre litt mer forsiktig i svingene husker jeg - da gikk det bra.

Kom det forresten etter dekkskifte? Bilen blir jo litt annerledes å kjøre da...

Det er ikke en anbefalt løsning å snu barnet den andre veien. Ekspertene mener det da er bedre at ungen spyr og sitter sikkert...

Skrevet

Akkurat det der kan jeg ikke skjønne at skal stemme. Snuppa her har vært bilsyk fra første gang hun kjørte bil i 6-måneders alderen, og det har hun fortsatt med siden... Var jammen glad da hun ble stor nok til til å kunne få reisesyketablett på lengre bilturer;-)

Skrevet

Jenta vår ble bilsyk lenge før hun kunne gå! Måtte ha henne forovervendt for å få følge med henne når hun spydde. Hadde bøtta klar. Synes ikke det hjalp så godt med reisesyke tabletter heller på henne. Fikk et tips som ihvertfall har hjulpet på snuppa vår. Kjøp en sånn gummisnor med med metalltråd inni (er egentlig for avmagnetisering av bilen) og fest den under bilen sånn at den berører bakken. De selger den på sånne bilutstyrsbutikker. Koster ca.25 kroner. Det hjelper faktisk! Billig er det jo også pluss at du slipper å planlegge sånn med de tablettene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...