tanyathe Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 i dag har jeg hatt en litt guffen følelse, har vært liv i magen men ikke så masse som i går. er det noen "regel" om hvor ofte man skal kjenne liv?? håper på svar:)
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Er du i tvil, så ring å snakk med føden:)
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Kjenner til det- det er fort gjort og bekymre seg. Bevegelsene kan forandre seg hvis barnet snur seg inn mot ryggen din f. eks. Jeg leste nettopp at man skulle kjenne 5 spark under 20 min, ihvertfall 1 gang i løpet av dagen... Det har ihvertfall betrygget meg litt. Men føden er alltid villig til å svare, så ring der hvis bekymringene ikke slipper taket. Det er aldri gøy å bekymre seg...
L1981 Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Jg hadde d sånn i helgen... lite liv synes jg. men igår og idag har d vært bra igjenn. Gullet her har som regel ett par dager m ro, for så og våkne til igjenn. Jg har sånn apparat som jg hører hjertelyden, så jg visste jo og at d var bra, Men blir nervøs jg og.. Ring visst du er itvil ja! Bedre d enn og gå og bekymre seg:)
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Ring føden.... uten tvil...
Giinaღ Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Hvor langt på vei er du? Synes det med liv har variert veldig igjennom svangerskapet. Noen dager har det vært mye liv og andre dager nesten ingenting. Prøv å drikk litt juice eller noe annet søtt og legg deg ned og se om du får respons der inne. Ellers så sier de jo at man skal ringe føden om man er i tvil. lykke til!!!
Underveis --> Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Junior her blir rolig hver gang han snur seg. Han har vekslet mellom hode- og seteleie og nå har han brukt noen dager på å finne ut at hodeleie var greit alikevel ;-) Da har han også vært rolig lengre enn vanlig ford iah nhar da snudd seg opp og ned og tilbake i løpet av et par-tre dager (jeg kjenner hvordan han ligger ved å klemme og kjenne med hendene). Selv om jeg vet dette så syntes jeg det var litt guffent i går og fikk en slik "følelse" selv om jeg kjente ham med jevne mellomrom, og selv om jeg kjente at han hikket og at jeg hørte hjertelyd med stetoskopet mitt. I dag derimot er han tilbake i full aktivitet. Deilig! All fornuft tilsier jo at han har det bra, men alikevel så blir man selvfølgelig urolig! Jeg er fornøyd så lenge han er som han pleier. Er så varierende hvor ofte man mener man skal kjenne liv. Noen sier til og med hvert 20. minutt. Min sover definitvit mye lenger! Så lenge du kjenner noe liv, så er alt sikkert fint, og det går jo opp og ned med de. Det har det gjort her gjennom hele svangerskapet. Alikevel så er det mye bedre å ringe for en kontroll en gang for mye. Ikke noe særlig å gå rundt å være bekymret!
tanyathe Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2009 jeg er 37uker på vei, men trodde ikke det ble lite liv over natta???
hjelpFørstegangenmin Skrevet 13. januar 2009 #9 Skrevet 13. januar 2009 Jeg trur aktivitetsnivået varierer litt hos babyer slik som hos oss. Få i deg litt sukker (tykk blandet saft) og iskaldt vann. Da skal du kjenne liv tenker jeg.
tanyathe Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 13. januar 2009 har prøvd saft, tee og vann med isbiter:( prøver alltid det hvis jeg er usikker. men det er liv inni der men bare mye mindre enn det det pleier og være:(
Hakkamella Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 Første gang jeg virkelig ble bekymret fordi det var lite liv var vel ca i uke 34. Nå er jeg i uke 37. Den gang hadde jeg tatt en postafen pga lang tid uten særlig søvn, og jeg var totalt utslitt. Jeg ble engstelig da det tok timer før jeg kjente bevegelser, men det kom ett og annet lat dult nå og da. Så vidt merkbart. Jeg har funnet ut at det var fordi jeg hadde 'hangover' av tabletten dagen etter. Når jeg er sliten og veldig trøtt (sover mye noen dager) så er babyen roligere. Og når vi er kommet så langt som oss- uke 35 og utover- så er plassen mer og mer begrenset. Sist sa legen til meg at dersom det går et døgn uten noen som helst bevegelse eller tegn til liv (da regner jeg med hikke også) så bør jeg kontakte jm, lege eller føden. Ellers kan jeg slappe av og la småen sove så mye den trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå