Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

lurer på om det er noen av dere som har erfaring m dette? Jeg mistet i uke 5 etter vår første graviditet og icsi forsøk. Både før det skjedde og nå i ettertid har jeg vært bekymret for hva et lavt stoffskifte har å si for muligheten til en vellykket graviditet.

to uker etter SA var min TSH på 5,6 (ble målt på mitt eget initiativ, har en gynekolog som ikke vil høre på at det har noe å si...). Etter dette leste jeg mye på nettet, og det som dukker opp igjen og igjen er hvor viktig det er at TSH er under 2, for ikke å abortere, få hjerneskader eller tidlig fødsel.

Hos meg er "problemet" at alle de andre tingene som måles v stoffskifte er innenfor det legestanden regner som normalt. Derfor tar de det ikke alvorlig, og jeg har opplevd med både fastlege, gynekolog og ivf-spesialist at de ikke vektlegger dette i det hele tatt. Men når jeg leser om andre som har kommet til spesialist på stoffskifte, så får de hjelp m en gang.og helt annen informasjon.

Jeg tror dette er kjempeviktig for å ikke abortere, fordi fosteret ikke produserer hormonet selv i starten, som skjoldbruskkjertelen produserer.

Nå skal jeg heldivis få tatt flere prøver hos min fastlege, fordi etter jeg sendte et brev m masse dokumentasjon + liste over alle symptomene jeg har, så har han endelig undersøkt det ordentlig. Og lest seg frem til at gravide eller de som planlegger det skal behandles, selv om kun TSH er forhøyet.

Håper dette kanskje kan være til hjelp for dere andre som sliter - og at kanskje andre har nyttig infor?

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...