Gå til innhold

Samtale med jordmor på føden i morgen


FruMamma med nr 2

Anbefalte innlegg

Syns ikke jeg hadde den beste fødselsopplevelsen sist gang, så i morgen skal jeg til jordmor på føden for samtale der. Kommunejordmora sa jeg måtte skrive ned noen punkter jeg ville snakke om, men syns egentlig det er vanskelig. Vet liksom ikke hvor mye jeg kan "kreve" etc.

 

Noen som har vært på samtale og som vil gi meg noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

da har jeg vært på samtale med sykehuset. De var helt fantastiske. Vi gikk først igjennom min forrige fødsel, punkt for punkt. Det viste seg at jeg hadde full åpning da jeg måtte ta akutt snitt. Så jeg er ikke regnet som en førstegangsfødende. JIPPI. Det vil si at det mest sannsynlig vil gå fortere å få full åpning. Jeg måtte jo settes i gang etter vannavgang sist, og det va mest maserier som slet meg ut over to dager.

 

Så avtalen er nå at jeg skal prøve å føde vaginalt. Om vannet går, og riene uteblir som sist, går de rett på snitt. I stedet for å sette meg i gang.

 

De sjekket alt på ultralyd. Babyen lå nå med hodet ned...IKKE sete som først antatt...JIPPI....Så nå føler jeg meg trygg på at alt skal gå bra...Og gynekologen mente han så en jente der inne....

 

Jeg vil foreslå at du skriver litt ned. De tingene som gjør deg usikker rundt forrige fødsel. Så spør du etter forskjellige løsninger på det du kan tenke deg kan skje under fødselen.

 

Fødsellegen gav meg sitt ord på at jeg fikk keisersnitt når jeg ville, (er snart i uke 35), og at det skulle ikke gå så langt som sist.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et fint sykehus du skal føde på:) Misunner deg der:) Vet jo ikke hvordan det er der jeg skal føde heller da...

 

Min time ble utsatt til mandag da jeg hoster og er sylteforkjøla. Jeg ringte dit selv idag og de mente det er lurt å vente istede for å spre basselusker rundt omkring på føden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...