FruMamma med nr 2 Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Syns ikke jeg hadde den beste fødselsopplevelsen sist gang, så i morgen skal jeg til jordmor på føden for samtale der. Kommunejordmora sa jeg måtte skrive ned noen punkter jeg ville snakke om, men syns egentlig det er vanskelig. Vet liksom ikke hvor mye jeg kan "kreve" etc. Noen som har vært på samtale og som vil gi meg noen tips?
2pluss1engel Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 hei, jeg var til sånn samtale da jeg var gravid m nr 2. hadde vel egentlig ifølge papirene en veldig grei og normal fødsel 1.gang, men det var likevel endel ting som jeg trengte få lufta. dette gjaldt bl annet måten jeg ble tatt i mot på- følte absolutt ikke de tok smertene mine på alvor og de ble overrasket da det viste seg at fødselen faktisk var i gang. jeg reagerte også på at jm "uten forvarsel" satte klyster på meg mens mannen min så på, dette syns jeg skikkelig ille. greit at det skjer masse intime ting som manne får se, men akkurat å få klyster mens fødselen er i full gang var ikke festlig. akkurat do-greiene vil jeg holde mannen utenfor hehe. var skikkelig deilig å få luftet disse tankene og få bekreftet at jeg hadde lov å reagere. snakket også om evt sm stillende og forventinger og press rundt amming. lykke til
FruMamma med nr 2 Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2009 Tusen takk for svar. Fikk noen tips der, ble ikke så godt mottatt jeg heller. Skal føde på et annet sykehus nå enn sist, så håper det blir bedre denne gangen.
2pluss1engel Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 får håpe du får bedre opplevelse nå da. hjelper å få satt ord på det fra forrige gang hvertfall. en er jo så sårbar når en kommer redd og usikker med en fødsel på gang- og det er slett ikke alltid at mottakelsen og opplevelsen blir så flott og rosenrød som i bøkene vi hadde lest og forberedt oss med hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå