PAVEEL Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 full i feber og tett nese. heldigvis har jeg nesesuger. ringte legevakten og de sa at jeg kunne gi henne stikkpille. har bare 125mg så de sa jeg skulle dele den i 2 siden hun er under 6 kg. har dere noen andre tips? hun har dårlig matlyst. er flaskebarn, har vel bare drukker litt over 250 ml siden i natt:( ikke har hun bæsja heller i dag:(
Ingeberta Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Det er ikke uvanlig at det blir litt uorden med avføringen. Kanskje hun vil drikke litt vann i stedet? Væske er bra, uansett hva. Tilby ofte. HAr du hevet hodedelen av senga hennes? Hjelper når nesen er tett. Legg et par bøker under hvert av bena, eller noen tepper under madrassen. God bedring til vesla!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Hmm, reagerte bare litt på at de sa du skulle dele stikkpilla i to. Så vidt jeg vet, kan man ikke vite hvordan virkestoffet er fordelt i stikkpilla, derfor anbefales det ikke å dele den. Man kan jo ta en halvpart uten noe virkestoff i, eller man kan ta den delen med nesten alt virkestoffet i. Har dere ikke et døgnåpent apotek eller noen andre som selger paracet i nærheten? Da ville jeg stukket innom der og kjøpt 60 mg stikkpiller i stedet for. Du får bare fortsette og tilby henne drikke, og kle gjerne på henne ullundertøy om du har. Da regulerer hun varmen godt, og slipper å bli svett og klam. Har du litt morsmelk igjen selv om du gir flaske? Prøv i så fall å tyne litt melk ut av puppen, og drypp dette i nesa hennes, det fungerer godt for å letne den tette nesa. Ellers er det bare å følge med henne og tempen utover natta, om den er virkelig høy ville jeg vekket henne et par ganger i løpet av natta (om hun ikke våkner selv da) for å se om du lett får kontakt med henne. God bedring til dere, vet alt om å ha syke spedbarn!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå