Zeke Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 min er så sinna ,hører ikke,svarer tilbake,kjefter hyler osv hvor er det blitt av min søte lille gutt som var så god.nå føler jeg bare at han er et monster av og til. han kan være så snill med lillebroren sin og hjelpe til hjemme men nå er det veldig lite av det om dagen. det ender jo med at etter å prøvd lenge med å prate rolig og prøver hardt så ender det med at jeg hyler også men han hører jo ikke etter. ja veit det det er ikke fint men jeg blir så fortvila at han ikke hører etter 5 gang(hørselen er heilt fin) hva skal jeg gjøre???? blir jo gal jo å nå skal vi ha nr 3 hjelpes meg
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Hei jeg har en gutt på 6.5 år men ADHD og en gutt på 5.5 år og vi venter nr 3 i september ) Kjenner veldig igjen det du skriver... Har du hørt om PMTO ? Det er noe jeg vil anbefale dere, det gjennomførte vi før vi fikk diagnosen adhd så for vår del hvar det som å jobbe mot strømmen men pmto funket veldig godt på minstemann...Så det er noe jeg anbefaler.
Zeke Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2009 hva er det? han gikk igjennom alle mulige tester i bhg ifjor han er litt urolig av seg men alle tester var negative. han lærer veldig fort å slikt lærte å lese etter en mnd på skolen så det er jo kjempe bra men hvorfor er han så sinna.termin trur jeg 26 sep.
syngejente Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 jeg har en 6 åring som skal bli storebror for første gang i februar. Han har forandret seg så i det siste. lærer å si stygge ting på skolen og han er slem mot bestemor,min mamma.Slår henne,så hun blir lei seg.. Han blir fort sint.Det er bare hjemme han er umulig. på skolen er han englebarn.snill og grei. Sjenert.Han har mange kompiser.Jentene vil også leke med han. Syns det var lettere før da han var liten. Nå er det masse jobb. Har syns det er kjedelig å være ilag med meg. Han er blitt ¨så pappadalt. Prøver å finne på aktiviteter bare meg og han. Aking,spill,dans.tegning. Men han vil helst spille playstation og fotball.noe jeg syns er gørr. prøver å late som jeg syns det er artig. Den beste kontakten er når jeg skal legge han.Han liker at jeg leser og synger. Han er ikke så opptatt av babyen i magen min.
Zeke Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2009 min elsker også å bli lest for men etter å ha krangla i 20min å sakt at han bruker opp tiden vi skulle ha lest orker jeg ikke å lese for han av og til. han er flink på skolen å sfo litt raptuster av og til men ikke mye forventet men hjemme så er han heilt .............. hyler tramper,skriker osv hvem e han. er så trist å se på er jo så glad i han men har bare lyst å sette han på trappa noen ganger altså, gjør det ikke men har jammen lyst
*lykkelig mamma* Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Men jeg har jente. Det sies at det har med alderen å gjøre. I overgangen fra barnehage til skole. At de dras mellom å vær små og "store". Jeg prøver å trøste meg med at det går over.
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Parent Management Training - Oregon (PMTO) Målet med behandlingen er at barnet og foreldre kan gjenopprette en positiv relasjon slik at opposisjonell atferd brytes og positiv utvikling fremmes. Målet med behandlingen er at barnet og foreldre kan gjenopprette en positiv relasjon slik at opposisjonell atferd brytes og positiv utvikling fremmes. For å oppnå dette, er fokus rettet mot at: Foreldre gjøres til eksperter på eget barn og terapeuten er foreldrenes aktive støttespiller Foreldre og terapeut inngår i en gjensidig og forpliktende samarbeidsrelasjon basert på utprøving og erfaringsutveksling med foreldrenes konkrete hjemmeoppgaver Familiens ressurser kartlegges og vektlegges i endringsarbeidet Foreldre trenes i terapitimene i nye måter å møte barnet på ved hjelp av praktiske øvelser Foreldre trenes i hvordan de kan opptre konsekvent i forhold til å følge opp hvilke regler og normer som gjelder i deres familie Foreldre trenes i å være oppmuntrende når barnet trener inn nye ferdighetsområder og følger de forventinger og krav som på forhånd er formidlet til barnet Foreldre trenes i hvordan de skal følge opp med milde negative konsekvenser når barnet ikke følger de forventninger eller regler som er formidlet til barnet på forhånd Foreldre trenes i å gjenvinne kontrollen over seg selv og derved sikre at barnet også gjør det Foreldre trenes i hvordan de kan tilrettelegge og følge opp aktiviteter i og utenfor hjemmet hvis dere googler PMTO finner dere mere...men jeg anbefaler dette... ta problemene opp med helsesøster og spør henne smtidig om dette er noe dere kanskje kan prøve å hør hva hun har å si til det...
Zeke Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2009 takker det er godt å høre at det er fleresom har det slik ikke at jeg bare gjør feil osv men at dette er en fase.
3xMamma :) Skrevet 13. januar 2009 #9 Skrevet 13. januar 2009 Jeg kjenner meg også igjen. Det er vanlig 6-årsoppførsel, hvis det er noen trøst. Min er mest sint på meg, og det hender jo hormonene gjør det til veldig tungt... Men det mest irriterente er at han er så fjern, hører ikke etter eller svarer, men husker ikke at han har svart. Han er vist veldig fjåsete på skolen også. Virker nesten litt pubertal... Det går vel over.
smurf 77 * har født Skrevet 13. januar 2009 #10 Skrevet 13. januar 2009 min datter bagynte på skolen som 5 1/2 åring, nå er hun 6, ble det i nov. hele høst har vært en stor overgang. hun ble sint, hissig, endret språk til det ille.... og sover dårlig. dette er helt normale reaksjoner for små barn. det er mye som skjer med kroppen og det er ikke alltid like lett å sette ord på hva de opplever. 6 åringer går igjennom en pre pubertal tid hvor arme og bein ikke koordineres like godt, det er ny læringssituasjon, det er masse nye inntrykk fra bhg skole overgangen. alt dette gjør en liten kropp fortvilet. de sier egentlig "hold meg, kos meg" men detsom kommer ut er bare hel***** noen ganger. det går over, ikke fortvil og la de få mye ro innimellom lekser og aktiviteter. lykke til, hilsen mor til 6 åring, 4 åring og mars baby!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå