Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før dette ender i SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På dag 14 etter innsetting hadde jeg hcg på 50. 393 på dag 21 og 610 på dag 31. Denne dagen tok jeg også UL som kun viste en fortykket slimhinne. Håpet er jo nå over, men det jeg lurer på er hvor lang tid det tar før alt kommer ut? Det er nå 5 dager siden UL og siste hcg-test. Vil jo nå bli ferdig med dette her. Har ikke blødd noe ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leit å høre at du har mistet. det er vondt. og vondt at man blir minnet om det etterpå med blødninger, eller venting på de, som i ditt tilfelle.

Jeg mistet i uke 5-6. Det startet med små, små mørkebrune blødninger, og på fjerde dagen kom det kramper og kraftig blødning. Etter det tror jeg jeg blødde i 1,5 uke, så tilsammen 2 uker.

Blødde du heller ikke v/ selve SAen? Hvis det var så tidlig er det jo ikke sikkert det er så mye som skal ut. Men jeg er ikke lege, eller vet mye om det...

Sikkert lurt å ta en telefon til lege eller sykehus/klinikk der du hører til?

Lykke til.

Skrevet

ser nå, på linken nedenfor, at det er ditt femte forsøk. Veldig vondt å høre, det må være utrolig tøft å oppleve så mange ganger. Jeg ønsker deg lykke til i tiden fremover, og håper du kommer deg videre og har en god partner som kan støtte. For det trenger vi etter sånne opplevelser.

Skrevet

Jeg har jo ikke blødd i det hele tatt. Skriver SA siden det jo blir det til slutt. Er jo bare at jeg vet om det på forhånd pga UL og HCG. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg trodd alt var i den skjønneste orden (vel har mistet symtomene da). Er nå egentlig 7+3.

Skrevet

Da er det kanskje mer som en MA? De som man ikke oppdager før mye senere. Håper du får råd fra en lege i morgen.

Skrevet

Kjære deg så leit. Jeg har hatt både en SA i uke 6 - da blødde jeg som en vanlig mens, og en MA oppdaget i uke 12. Den siste måtte jeg da ta en utskrapning på. Så om du ikke blør dette ut så er det mulig du må ta en utskrapning. Håper du slipper sistnevnte for det var litt ille synes jeg. Det gjør jo ikke vondt for man er i narkose men hele settingen er lei. Kan jo også hende at siden det skjedde så tidlig at kroppen har absorbert dette selv.

Skrevet

Hei Chaiemae

Jeg vet ikke noe om SA, men jeg har bare lyst til å fortelle om en opplevelse jeg hadde i dag. Litt lik din.

Vi møtte opp til UL i dag hvor vi skull få se et lite bankende hjerte, jeg er nå i uke 7+. Legen kunne ikke se noen antydning til foster i heletatt i livmoren min, bare en fortykket livmorslimhinne som han mente tydet på at jeg på et eller annet vis ble stimulert som at jeg er gravid. Ikke kunne han si at det hadde vært en abort heller da han ikke kunne se noe "arr" etter et evt foster. Han kikket rundt eggstokkene osv for å se etter graviditet utenfor livmora, men kunne ei heller finne noe her. Er dette noe av samme du opplevde? Fikk du noen forklaring på hva det var som hadde skjedd? Evt om noen av dere andre her har vært borti lignende? Vi tok en hcg test for å måle blodverdiene. Jeg hadde tidligere kun tatt to graviditetstester som ble veldig klar positive. Verste nå er uvissheten om hva som har gått galt?!

Noen erfaringer?

Skrevet

Hei

Tenkte jeg skulle kommentere innlegget ditt, Veitja28.

Jeg skulle til ordinær UL i uke 8. Det var da kun en tom livmorshule. Det vil si at den hadde vokst så mye som den skulle, men det var ikke tegn til noe foster der, bare en liten rest etter plommesekken.

Legen min kalte dette Blighted Ovum.

Når embroyet forsvant er ikke godt å si. Kanskje det aldri ble mer enn at egget festet seg og så tok hormonene over. Jeg vet ikke.

Det som var helt sikkert, var at både legen min og legene på Ullevål pressiserte at dette var en graviditet.

Kanskje det er noe slikt som har skjedd med dere og?

Skrevet

Hei Storkfrøken69

Tusen takk for kommentar.

Det jeg lurer fælt på nå er hva skjer videre? Legen mente at siden livmorslimhinnen min var så tykk at det var noe som stimulerer kroppen min til å tro at den er gravid - fortsatt. Hos oss kunne han ikke se noe fostersekk eller rester av noe slag som kunne minne om et foster...

Ble du gitt abortpille, ble det operasjon eller begynte du å blø av deg selv eller eller eller? Jeg har ikke hatt antydning til blod, ikke kjent noen uutholdelig smerte eller noe. og jeg mener at noe må de gjøre for at kroppen min ikke skal fortsette å tro at den er gravid? Heldigvis har jeg time til samme lege i morgen, jeg håper virkelig han kan gi oss mere svar da. Det verste er det uvisse synes jeg.....

Skrevet

Høres ut som det er ganske likt med sånn som jeg har det. Var på ny ul i dag og jeg har fremdeles en tykk slimhinne, men ikke noe mer. Tok ny hcg-test og skal ta en til neste uke. Skal også inn til ny ul 27. januar. Håper jo nå at hcg-nivået synker raskt slik at kroppen kommer i normal syklus igjen.

Skrevet

Så merkelig altså. Legen mener kroppen skal ordne opp selv altså? At man til slutt vil starte å blø? Og inntil da skal vi bare gå og vente?

Kjenner jeg blir litt/veldig oppgitt. Men jeg får vente til i morgen og høre hva legen har å si. Jeg bare håper det ikke er noen form for graviditet utenfor livmora. Det virka som at legen vår frykta det verste, og kunne ikke gi oss svar på noen av spørsmålene vi ble stående med i går. Eneste han kunne forsikre oss om var at dette ikke kom til å gå bra.

Så mye rart altså!

Skrevet

Lykke til i morgen. Du får skrive og fortelle hvordan det gikk.

Skrevet

Hei

Jeg ble sendt rett på Ullevål for utskrapning. Det var jeg veldig glad for. Synes det ville vært forferdelig å bare gå å kjenne på graviditetssymptomene mens jeg ventet på en abort.

Men, jeg hadde muligens litt mer utvikling enn dere. Jeg har fortsatt ul-bildet, og der ser man tydelig hvor egget har festet seg.

Med blighted ovum kan man gå i flere måneder mens magen vokser og tror at den er gravid. Det er vel sikkert derfra myten om "inbilt svangerskap" kommer fra :o)

Jeg håper dere får gode svar i morgen og at du selv kan velge om du vil la dette gi seg naturlig eller med hjelp. Du må kjenne på hva som virker riktigst for deg.

Skrevet

Da har vi vært hos legen igjen i dag. Vi ser litt lysere på det nå.

De er fortsatt ikke helt sikre på hva dette er, men hadde hcg nivå på 500 og noe. Dette tyder på at det er noe der, men ikke noe levedyktig.

Det som nå skjer er at jeg fikk med meg cytotec, abortpiller, hjem som jeg skal ta i morgen tidlig. Skjer det ikke noe innen 24 timer skal jeg ta en ny dose på søndag. Mandag skal vi til ny sjekk og dersom jeg enda da ikke har blødd blir jeg visstnok sendt til utskrapning.

Legen hadde fryktet blæremola så han ble veldig lettet av å se at min hcg var såpass lav.

Så nå er det bare for meg å sette 4 tabletter i morgen tidlig og krysse fingrene for at ting skjer etter boka (noe det sjeldent gjør med meg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...