Gå til innhold

Du som tok abort i uke 23 i England:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du fortelle litt om hva som skjedde, siden du ikke måtte føde normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shit i helvete! En som tok bort en levende baby i uke 23?

Nå er jeg ikke mot abort, absolutt ikke, men det finnes da grenser?!

Skrevet

Det virker som om det er normal prosedyre i de fleste andre vestlige land at senabort blir foretatt i narkose.

Skrevet

Dytter, jeg. Siden jeg gjerne vil høre hva den aktuelle damen har å si...

Skrevet

uff babyer kan overleve i uke 23 visst de blir for tidlig født.

Hvem har hjerte til å ta vekk et så utviklet baby? Ble kvalm ved tanken..uff

Skrevet

Så du føler ikke for å dele din opplevelse, nei.

What a surprise!

Skrevet

Synes det bare skulle mangle at ikke slike folk må føde normalt og få den levende ungen servert opppå magen før den tas ut til dreping!!!

Skrevet

Tror de dreper den før fødselen...

Skrevet

Så et program for en stund siden ang det med senabort, da var det damer som tok abort helt opp i 8 mnd..drit kvalmt og helt ufattelig at noen kan gjøre sånt, jeg mener at hvis det skal tas abort må det være noe alvorlig galt med barnet eller tas før uke 6....

Mulig du kan finne filmen på nettet..som hun over her sier så satte de en sprøyte før fødselen som dreper barnet..

Skrevet

Stakkars barn! :( gud kor grusomt:(

Skrevet

Forresten, hvorfor lurer du på dette HI? Ønsker du å fjerne barnet ditt? Om det er tilfelle, så håper jeg du klarer å dele tankene dine med helsepersonell, det finnes andre alternativer for deg!!

Adopsjon er en ting, og det skal være mulig å få keisersnitt også om du skulle ønske det. Sånn for å slippe å føde barnet om du skal gi det bort rett etter fødselen. Det finnes alternativer!

Jeg nekter å tro noe annet enn at en hver kvinne som "fjerner" barnet sitt så sent i svangerskapet kommer til å få et forferdelig liv. Angeret vil være så enormt at det vil være stor fare for at samvittigheten vil spise henne opp med marg og bein.

Skrevet

Dette ble sikkert ikke gjort med lett hjerte, så jeg kan forstå henne om hun ikke vil gå i detajler om det i ettertid.

Jeg er så evig glad for at mannen min hindret meg i å gjøre noe dumt, siden jeg vuderte senabort etter 20.uke, når jeg var så alvorlig deprimert at jeg hadde fæle katastrofetanker! Jeg var sikker på at alt ville gå gryktelig galt, om vi fikk dette barnet. Dette kan vi takke en traumatisk fødsel og ubehandlet fødselsdepresjon (etter første barnet) for.

Heldigvis er jeg i dag mamma til to, og takker sterkere makter for at min mann og behandlerapparatet nådde inn til meg. Jeg kunne gjort noe jeg hadde angret for alltid på, kun fordi jeg ikke var meg selv.

Kanskje vi skal tenke på dette når vi kritiserer, det er ikke sikkert at damen har vært ved sine fulle fem.

Skrevet

Absolutt enig med deg anonym 09.29.

Tenker også at denne damen ikke har det godt hverken nå eller før inngrepet. Det samme tenker jeg om alle andre kvinner verden over som går gjennom noe sånnt.

Godt å høre om at mannen din "reddet" deg! :) (og babyen)

Skrevet

Takk for et mer nyansert innlegg, anonym 09:29.

Skrevet

Senabort på friske barn er fælt...MEN; Adopsjon er ikke bare bare, man kan risikere at barnet blir satt på "Vent" på barnehjem og ender opp med å bo der til det må flytte ut... Og alle vet jo at mange barnehjem ikke kjent for å være så veldig bra for barns utvikling og oppvekst, hverken her til lands og kanskje spesillt i andre land...

Noen gang tenker jeg at mange barn hadde fått det bedre om de ble tatt bort enn å lide den skjebne de lider..Nederst på samfunnets rangstige, uten identitet, uten samhold til noen, med følelse av at ingen kan elske en siden ens egen mor satte en bort... Nesten bedre å "drepe av kjærlighet" enn å føde det frem og ikke vite HVEM som vil få barnet, føde det frem til et liv i evig ensomhet.......

Synes selvfølgelig det er fælt å drepe et ufødt, men likevel "ferdig" barn, men noen gang,når man leser om skjebner til fosterhjemsbarn, barnehjemsbarn og barn av foreldre som egentlig ikke ønsker barn, så tenker jeg at de ville hatt det så mye bedre om de hadde fått sovne inn mens de enda hadde det trygt og godt inne i magen til mamman sin.. At de hadde sovnet inn mens de ennå levde i sin egen lille verden og verdens ondskap fortsatt ikke har fått berørt de....

Jeg tenker blant annet på Baby P.- og akkurat der hadde det vært bedre for denne lille engelen å bli drept før han fikk se verden utenom magen,- og MANGE barn dlerer nok desverre hans skjebne.....

SIer ikke det er RIKTIG å ta livet av babyer i magen, iallefall etter et visst antall uker,- men noen gang er det kanskje ikke så galt? Særlig med tanke på hvilket liv man kan tilby barnet???

Skrevet

noe i veien med folk som ikkje klarer å ta abort før den tid, fy faen...

Skrevet

man kan forstå hva du mener 10.03 men mener du ikkje da at man kan klare å ta abort før uke 23??

Skrevet

Anonym 1003 her;

Man kan jo være i tvil, og mange kan ha en livsstil som gjør at manikke oppdager/ikke vil oppdage graviditeten før man er kommet langt...Og det er ikke et enkelt valg å ta å skulle ta livet av sin egen unge,- men som jeg sier, for noen hadde det vært og ER det kanskje det beste med tanke på ungen at man tar det bort..Ikke alle land man har så gode mulighet som i Norge..

Når man velger å ta abort av et friskt barn som kunne overlevd, så er det nok stort sett veloverveide tanker bak,- for den som får det utført..Tror det er få som får utfør abort så sent,- men i mange andre land så vet man at ungen mest sannsynlig vil få et liv i ensomhet fra den trekker pusten selv for første gang, hvis man ikke med sikkerhet vet at man selv greier å ta vare på ungen..Alenemødre må bare belage seg på et liv i fattigdom og med liten/ingen sjans for å komme seg ut i arbeid igjen.De mister jobben da de ikke har rett på mer fri enn noen uker etter fødsel og de har ikke rett på lønn da..Og å få barnehage for babyen for å komme seg tilbake til jobb kan koste mer enn to månedslønner pr måned barnet er i barnehage.... Om man adopterer det bort så er det mest sannsynlig at det først havner på et barnehjem hvor barna ikke får noe form for menneskelig kontakt utover normal mating og bleiebytting...Og om ingen "velger" barnet vil det måtte vokse opp der, ensom og med stor sannsynlighet bli utsatt for overgrep fra ansatte/større barn....

Det er nok nettopp derfor mange land har abort til langt uti svangerskapet. slik at man kan gi moren lang tenketid på hva hun mener er best for seg selv og barnet...

Mødre her til lands som får utført senabort i andre land har nok mest sannsynlig barn med en eller annen skade slik at de føler at barnet ikke vil få optimale oppvekstvilkår hos seg om de føder det..Og å adoptere bort handicapede barn/barn man vet blir født med handicap/100% pleietrengende,- DET tror jeg er meget vanskelig også her til lands..Blir nok institusjonsunge fra dag 1....

Og da mener disse mødrene at barnet får det bedre om det går rett fra magen til himmelen, i stedet for fra mage, til et "Hjem i kaos og frustrasjon" også til himmelen, etter år i kanskje både smerter og med følelse av at mamma/pappa ikke liker de.....

Nå har jeg ikke behøvd å ta slike valg selv, men tror ikke jeg hadde greid abort under noen omstendighet,-eller...Men om valget var å gi barnet mitt en oppvekst uten håp, med mishandling, sult og ensomhet eller drepe det rett før fødsel, så hadde jeg nok greid å la det få slippe all elendighet.....Men nå er ikke det sistnevnte noe som kunne hendt meg, så jeg tror ikke at abort ville vært spørsmål for meg..Samme hva barnet måtte feile eller av andre grunner...

Håper ikke noen tar meg som forsvarer for de som får utført senaborter, men vi må ikke dømme så fort de som må/tar et slikt valg...Noen gang er det kanskje det beste for barnet.... Man må tenke på hvilke oppvekst barnet vill fått hos denne kvinnen og om du ville at DINE barn skulle ha fått en slik oppvekst?? Om svaret er nei på det, så er det kanskje ikke så dumt et valg hun tar alikevel......

Skrevet

fy faen for en horribel ting å gjøre. uff, får helt vondt inni meg....

Skrevet

Jo, horribel handling. Men du har visst ikke lest hele tråden du, mamsen og ML+litenimagen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...