Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Holder på å bli gal innimellom! Treåringen hyler og roper, og jeg synes det blir bare verre. Han oppnår absolutt ingenting med ropingen, han får f,eks. ingenting om han roper; han må spørre skikkelig. Vi er greie rollemodeller, ingen andre her som roper. Minste på ett år er begynt å ta etter; hyler høyt når 3 åringen roper. Noen med erfaringer, tips og gode råd på hva som kan virke?? Er inne på tanken å konsekvent sette ham ut på trappa hver bidige gang han roper høyt, og bare si at "Nei, vi kan ikke ha hylegutter inne, det blir så vondt i ørene til oss andre..." Ekstremt, men begynner å bli desperat her....
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 13. januar 2009 Må legge til at de to større søskene definitivt IKKE er ropere, hever knapt nok stemmen....
Twintipp og himmelblå Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Hva med belønningssystem de dagene han er flink og ikke roper?
Piipii Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Akkurat sånn er vår tre åring også. Vi tok henne med til hørelegen, da de sa i bhg at hun kansje hørte dårlig. Spesialisten sa at hun hører helt perfekt og at de er en myte om at barn som snakker høy som oftes hører dårlig, han sa det var veldig vanlig i den alderen og at det gir seg av seg selv:)
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2009 Ja, mulig vi prøver oss på noe sånt. Vi holder på å bli seriøst gærne her:0(
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2009 Tro meg; han hører godt når det gjelder... ;0) Sånn som når det knirker i godtepapir eks Vet at treåringer ofte er høymælte, men det er så slitsomt.. Håper at vi kan fremskynde at det "gir seg"... ;0)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 I så fall trenger jeg også råd. Min 3,5åring hyleroper ikke akkurat, men lydnivået er langt høyere enn hva som er behagelig når hun i tillegg snakker non-stop fra hun står opp til hun legger seg. Hun demper seg littegrann akkurat når vi kommenterer det, men etter 4 sekunder er det like ille igjen. Har egentlig skyldt litt på arvelighet siden både pappaen og onkelen er sånne som knapt trenger telefon for å snakke med folk som ikke er tilstede, men kan jo se ut som det er litt aldersbetinget dette her... *vil også ha ro i hodet*
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 Rop like høyt =0) om ikke høyrer 0) testet det på tulla hun ble helt stum så rart på meg har ikke ropt etter det =0) tulla her er 2.5 år
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 13. januar 2009 #9 Skrevet 13. januar 2009 jenta vår kan være høymeldt når hun kommer fra barnehagen. Vi ber om innestemme. Hun retter på det og så glemmer hun seg. Dersom hun roper når hun ber om ting, så gir vi beskjed om at vi ikke svarer før hun snakker med innestemme. Det har fungert hos oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå