Mojo med trollungen Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Det er litt i underkant av 3 månder til ungen blir 1 år, da skal jeg holde et større selskap hvor vi leier lokal osv. Dette er fordi vi verken holdt navnfest eller dåp så da syns vi at vi tar et kjempeselskap på 1årsdagen hennes. I den anledning, lokalet er ikke dyrt i det hele tatt, men maten til så mange mennesker blir fort meget dyrt.. Så kom gjerne md forslag til billig men god festmat, som metter mange munner. Kaker og desserter ber jeg folk bake med så står vi for resten.. Forslag mottas med stor takk da vi allerede har startet planleggingen
Chiquita Bananas Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 God stek med ovnsstekte poteter, saus, grønnsaker ( det meste gjør seg selv i ovnen eller skal bare kokes) Da er det vel mest kjøttet som koster noe - så følg med på tilbud og kjøp da. God gryterett med ris og salat
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Vi ahdde også skralt med penger da vi hadde barnedåp. Laget koldtbord og ordnet mest mulig selv. Kjøpte kjøttdeig på tilbud og laget karbonader bla. Fikk familie til å lage litt salater og kaker. Kjøpte et par krabbebur privat.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Nå vet jeg ikke om den har steget i pris etter nyttår, men i desember kostet kalkun 20 kr kiloet på rema 1000. Kan kanskje bli litt stress så steike dersom du må ha 2 stk da... Evt gryterett med biffkjøtt e.l. oppi. Hvor mange gjester blir det?
Renate :-) Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Vil også anbefale koldtbord med litt hjelp fra kjente og nære og at du handler litt på tilbud og har enkel ting og lager en del selv trenger det ikke bli dyrt...
Leamamma Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Da har dere god tid til å følge med på eventuelle tilbud rundt omkring. Denne uken har f.eks coop obs 40% på alle prior kylling produkter. Da er det billigere å handle kyllingfilet på coop enn i Sverige. Billig mat til mange personer vil nok være steik av noe slag tror jeg. Kjøttet er kanskje litt dyrt men tilbehøret desto billigere.
Himmel og hav Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Pulao med kylling, nanbrød, salat og raita. Pulao er en risrett, den er ikke sterkt krydra , og du lager alt i samme gryte. 1 kylling holder til ca. 6 personer (frossen kylling er ganske rimelig). Jeg kan gi deg oppskrift hvis du er interessert.
Hikken Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 Jeg er veldig interessert i den oppskriften :-)
litakine og Theodor Skrevet 13. januar 2009 #10 Skrevet 13. januar 2009 jeg lagde hjemmelagede rundstykker med pålegg, og det gikk unna det. 150 gr kokt skinke koster f.eks 14 kr på rema, så det ble overhodet ikke dyrt, og det var ingen som klaget. Når det er kaker osv så trenger det ikke å være tung mat
Himmel og hav Skrevet 13. januar 2009 #11 Skrevet 13. januar 2009 Pulao til ca 6 pers 2 kyllinger (hvis de er veldig små, 1 hvis den er stor) 1 løk ½ hvitløk (ikke et halvt fedd!) 5 cm ingefær 1 tomat olje salt ca 1,5 ts garam masala ca 1 liter basmatiris 1 ½ l vann Bruk ei stor gryte. ta av skinnet på kyllingen og del den i litt store biter med bein. Hakk løken og brun den (mørkebrun) i ca 1 dl olje. Ha i hakka hvitløk og ingefær, en hakka tomat og salt og krydder. Ha oppi kyllingen og fres dette på sterk varme med littegrann vann. Legg risen i vann i ca ½ time. Når all væsken fra kyllingen og grønnsakene har kokt inn i kyllinggryta (til et seigt brunt belegg), ha oppi vannet. Når det fosskoker så tøm vannet av risen, og ha risen oppi gryta og la det småkoke til risen er ferdig. Godt med raita, nanbrød, poppadums og mangochutney ved siden av. Du kan selvfølgelig ha mer kylling oppi, men det er opp til deg.
kroi Skrevet 13. januar 2009 #13 Skrevet 13. januar 2009 Skal kyllingbena være med hele veien til tallerkenen? Høres ikke koselig ut å spytte kyllingbein...
Himmel og hav Skrevet 13. januar 2009 #14 Skrevet 13. januar 2009 ja, det skal de, men det er jo ikke så mye bein i en kylling da! Dessuten så er jo kylling veldig lett og rask og rense når du får den på tallerken.
kroi Skrevet 14. januar 2009 #15 Skrevet 14. januar 2009 Da er maten snart klar, men med kyllingfilet istedet for hel kylling. Det lukter himmelsk!!!!!!!!!!!!!!!!!!
<3 Olliver&Ullrik <3 Skrevet 14. januar 2009 #16 Skrevet 14. januar 2009 I dåpen til Olliver serverte vi snitter.. Regna ca 5 snitter per pers på grovbrød(metter mer) Med litt hjelp fra mormor, hun kjøpte brød, og lagde karbonader, så kom hele kalaset på under 1000n lappen, 800 og noe.. Kjempe enkelt, og alle var super fornøyd! Ble til og med mat igjen.. Vi var 31 stk om jeg ikke husker feil...
Ingeberta Skrevet 14. januar 2009 #17 Skrevet 14. januar 2009 Rømmegrøt med fenalår eller spekeskinke, både billig og lettvindt selv om man er mange.
kroi Skrevet 14. januar 2009 #18 Skrevet 14. januar 2009 Og nå er den spist - akkurat så supergod som den min kjære Maqsoora-mor lagde. Tusen takk for oppskrift -denne blir mer brukt hos oss!
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #19 Skrevet 14. januar 2009 Hvor mange skal dere være? Vi hadde 20-25 gjester til middag i dåpen. Jeg lagde koldtbord selv. Lagde altfor mye mat, men da kostet ingrediensene 1400 tilsammen med brød / brus og kaffe. Hadde da: Helstekt kalkun med waldorfsalat 2 stykk helstekte ørreter med div tilbehør Hjemmelagde karbonader 2 stk svinesteker aspic skinketallereken grønn salat pastasalat + + Kunne sikkert laget en av hver rett, og mye mindre salat. Ble altfor mye mat
Himmel og hav Skrevet 14. januar 2009 #20 Skrevet 14. januar 2009 Så fint! Jeg er kjempeglad i den jeg også! Har spist det masse etter at jeg lærte den av en pakistansk venninne.
Tommage♀♂ Skrevet 14. januar 2009 #21 Skrevet 14. januar 2009 Når jeg har selskaper med varmmat serverer jeg lapskaus. Salt lapskaus, kokt på salte lammeknoker, (koster ingenting), poteter, gulrot, kålrot, purre og kjøttpølse. First Price kjøttpølse funker godt den, jeg bruker kalkunpølse, som også er kjempegodt! Dette blir slukt av alle hos meg, nam nam=)
erteposen + 4 Skrevet 14. januar 2009 #22 Skrevet 14. januar 2009 Hvor mange skal være der? Jeg hadde kanskje heller laget en gryte ale biff stroganoff som alle spiser. Det blir ofte billigere enn koldtbord, og et par timers arbeid dagen før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå