Gå til innhold

rare greier gått på slankekur i 2 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har ikke gått ned noen tingjeg har spist 4 måltid om dagen ikke spist etter 5,spist salater kylling uten skinn.drikki masse vann ikke smakt noe søtt og går turer,har barn så sitter ikke på ræva mi.Noen som opplever det samme ? hvorfor er det sånn tro?Har hørt den nye metoden go 123 skla være effektiv ,det er pulver smoothie og man skal ta det alle måltid,man skal visst gå ned mellom 1-3 kg ukea,men er litt skeptisk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det samme i to uker til du så ser du at det funker.. pleier å ta litt tid det å slanke seg.. ikke gå på de "lette slankekurene" det er bare løn, du går bare opp igjen med en gang du er ferdig.. trening, og sunn mat er det som hjelper...

Skrevet

Kanskje du spiser for lite?

Kroppen går på sparebluss hvis den ikke får den næringen den trenger.

Skrevet

Har du sjekket cm måla. Tror du finner noe mindre der.

Skrevet

ja kansje jeg spiser for lite av gangen ,men synes liksom at jeg må trappe ned med alt ,er litt redd for å begynne å fråtse igjen.

• 2 uker senere...
Skrevet

fortsatt nesten ikke gått ned rart detta gir opp snart

Skrevet

Du må ikke drive med sånn slankekurer vettu. funker aldri og hvis du går ned raser du opp etter kort tid igjen. Jeg jobber innenfor dette med kropp og helse og vektreduskjon,så jeg vet hva jeg prater om. Du skal ikke drikke maten din,heller ikke slutte å spise etter klokka 5 hvis du legger deg klokka 11..da går kroppen på sparebluss og forbrenningen din går ned..du skal spise hver tredje time...6 måltider om dagen som skal være slik atdu blir litt mett hver gang...du skal aldri være sulten,da vet du at kroppen begyner å stagnere...også for å gå ned må du øke forbrenningen din kraftig og det gjør du best ved å trene styrketrening..ingenting øker forbrenning og setter ned fettprosenten som styrketrening. Du må ha muskler som er trent godt for å forbrenne fett. Du kan ikke forvente å gå ned i vekt ved å drikke shaker og spise salat. Variert koster også skikkelig viktig. Variere mellom musli og youghurt frokoster og brød og knekkebrød frokoster og middagen skal alltid være med masse grønnsaker.

Skrevet

ok takk for svar.Jeg spiser hver 3-4 time,spiser 2 knekkebrød med cottage cheese istedenfor middag,og spiser litt middag for eks halv potet og halv karbonade og en appelsin.ikke noe karbohydrater,har blitt fæl til å sjekke alt som står på alt jeg spise.Jeg går mye turer.

Skrevet

Du spiser altfor lite. Knekkebrød kan ikke erstatte middag, å skal man spise knekkebrød som et måltid skal man spise minst fire.

Jeg skal ikke komme her å påstå at jeg vet hvor mye du skal spise, men det der er forlite. En middags talerken bør være 1/4 proteiner (f.eks kylling) 1/4 karbohydrater og 2/4 grønnsaker.

Karbohydrater er faktisk viktig for kroppen og ikke minst hjernen.

Man skal spise riktige karbohydrater, som de man får i fullkonrsprodukter, som fullkonrspasta, fullkonrsris, osv

Det er ikke bra for kroppen din at du slanker deg på den måten der.

Skrevet

Ja ,lipsyl har faktisk rett!Dette mååå du slutte med asså..du spiser aaaalt for lite til at forbrenning og balansen i kroppen din skal være optimal. Du må spise normaaalt....hehehe...Nooormaaalt...:):)

Fint å bruke knekkebrød istedetfor brød,men ikke istedetfor middag...men middag skal ikke seut som en haug me kjøtt og potet...det skal være like mye grønnsaker som potet og kjøtt feks..du skal spise slik at du blir mett...og da skal du ha spist et normalt måltid...asså..feks..2 kjøttkaker og en stor potet pluss masse grønnsaker..du kommer ikke til å gå ned et gram for d øker på med mer fettforbrennende trening og mere mat..du skal ikkespise små pip pip måltider...da går kroppen på sparbluss og du raser opp når du blir lej av å vente på at vekta skal gå ned og begynner å spise vanlig igjen...et tips til deg ...jeg synes du kunne trenger hjelp jeg aså...bare slik at du ikke gjør dette feil..fordi det kan faktisk være farlig. Meld deg på grethe roede kurs;)

Skrevet

enig med dei over her..

Det som skjer med kroppen din nå er rett og slett at den får for lite næring og derfor lagrer kaloriene istede for å forbrenne di:)

Spis sundt spis ofte og spis til du føler deg sånn akuratt passe mett.:)

Men viktigst av alt trim og vann (og det er lov å unne seg en gobit i helgene ellers risikerer du å sprekke)

Men ros for at du prøver, og eg vet selv hvor lett det er å overdrive kurene når man ønsker fort ned i vekt:)

Skrevet

Jeg hadde en sultekur for 5 år siden. Spiste kun en gang om dagen, bittelitt middag. Masser av vann hele dagen. Det var helt for ferdelig men jeg gikk ned 12 kilo på 6 uker og det har holdt helt til nå. Min kropp gikk i allefall ikke på sparebluss. Kanskje du bør spise litt mindre, Hi?

Skrevet

jah det er ikke akkurat det som er riktig da du over her. Det er faktisdk helt feil..trur manhellr bør høre på profejsonelle enn en som har gått på sultekur...alle vet hva sok skjer med kroppen hvis de bare gidder å innvolvere seg litt i det...det erikke sunt...trudde det var hele greie med at man vil gå ned i vekt? Sunnhet?

Skrevet

takk for mange svar ,ja jeg har snakket med legen ,og sa ville slanke meg ,hvor hen da sa jan .Jeg blei sur jeg veier tross alt 76kg og er 1,72cm.

Skrevet

du er ikke frisk da ivertfall...da bør du heller søke hjelp..du e r

ikke overvektig.

Skrevet

I følge BIM er hun faktisk overvektig, men kunn ca 3 kg. Så å gå ned noen kg skader ikke, selvom det sikker heller ikke er så veldig nødvendig, for annet enn velvære.

Å så er jo ikke BIM noe man kan rette seg 100% etter akurat heller da, siden mange faktorer peker inn. Men den er jo en rettesnor.

Skrevet

På en sunn måte da selvfølgelig.

Tror man kan gå på sånne "mini" Grete Roede kurs også, mener i allefall at mors venninne snakket om at hun skulle gå på noe sånt no.

Hun skulle bare ned noen få kg, som var leie og vanskelig å få av.

Skrevet

Ny forskning viser at mbi er feil da...faktisk ganske farlig for enkelte og følge sånne bmi skalaer..så vær nå forsiktig...jeg ville virkelig hørt på lege fremfor en hvilken som helst bmi kalkis asså. runnen til at de er feil er at folks kroppsbyggning er foskjellig og man kan ike måle bmi slik at det blir rett for alle.. mulig det ikke er direkte skadelig for deg å gå ned i vekt,du får gjøre det som får deg til å føle deg best selfølgelig,men hvis du får spm av legen om "hvor" du likosm skulle slanka deg...da ville jeg tenkt meg om...og spesiellt om du har barn..barn tar etter foreldrene...ser de at d spiser feil gjør de det samme.

Skrevet

Mål livvidden med et målbånd som du legger mellom øvre del av hoftekammen og nedre del av ribbeina.

Kvinner bør måle under 80 cm.

Kvinner mellom 80-88 cm. Ligger i faresonen, mens de over 88 cm. har så mye kroppsfett at det er fare for helsen.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=545438

Skulle gjerne hatt kilde til forskingen som sier at BMI er farlig.

Skrevet

jeg er 175 høy og veier 85 kg. men er ikke overvektig. har litt å gå på, og har det jevnt fordelt, og da er det ikke noe problem :)

dessuten så er det vel dumt å slanke seg med barn i magen?:)

man lever bare en gang.

Skrevet

Sa ikke at bmi er farlig..nå må du lese rett her...sa at ny forskning viser at det ikke er rett,..man kan ikke måle med bmi lengre. Vet ikke hvor jeg finner det lenger fordi jeg fant artikkelen her på barn i magen,ved siden av alle disse på høyre side her. Men hat man fulgt med i verden har man fått det med seg...det er åresvis gammelt dette med bmi...og dette med livvidde er ikke akkurat nytt d heller...mange som kan være mer enn 80 rundt livet og faktisk ikke være i noen som hlst faresone!

Skrevet

faktisk ganske farlig for enkelte og følge sånne bmi skalaer..så vær nå forsiktig

____

Altså, jeg liker å lese forskingsraporter og kilder selv, for man vet aldri hvordan andre har tolket det.

Å da blir det vidrefortalt slik personen som leste rapporten tolket det, ikke hva som faktisk sto i rapporten.

Kari Jaquesson, bruker jo blant annet BIM som en pekepinne, så så forferdelig udatert er det da ikke.

Mange mener mye rart.

Så lenge forskere og leger flest mener man bør holde seg under 80 cm i livet, så er det nok noe i det. Selvom folk med en livvide over 80 cm kanskje ikke vil høre på dem.

Skrevet

jah ,det jeg mente med å si at man bør være forsiktig er fordi bmi kan være feil og du kan slanke deg for mye,og blir heller syk enn frisk. Hvisdu sitter å syter over to tre kilo for mye bare så har man virkleig ikke noe å klage på..det finnes de som virkelig er kraftig overvektig og det er man ikke hvis man får beskjed av legen når de sier de skal slanke seg" hvor da?"...dessuten er det folk som tar denne bmi testen og finner ut at de likosm skal være feit i følge den..og når de kommer til legen da får de beskjed om at de ikke er det likevel..vært der selv,dette vet jeg...i følge bmi er jeg visst ovrvektig...mens jege r kjempe frisk og legen synes ikke jeg trenger å slanke meg..og dette r det flere som har opplevd..så man skal ikke stole blindt på alt heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...