Gå til innhold

hjelp!....trenger tips....

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man skal prøve å bli gravid, hvor lenge bør man ha kontroll på syklusen før mn begynner osv? tenker da med el tester osv... tåpelig av meg men vil gjerne ha jente og skal prøve meg på kjerringråd ang levetiden på sædcellen... ha sex så og så mange dager før el osv... har en gutt fra før...

min syklus er svært uregelmessig selv om jeg har gått på/går på p-piller....

hvilke prevensjoner bør jeg ikke begynne på når vi har tenkt å bli gravide om 1,5år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat der tror jeg kjærringråd må være kjærringråd. Det er helt tilfeldig hvilken sædcelle som trenger inn i egget, og det er det som avgjør om det blir gutt eller jente, ingenting annet. Hva slags kjærringråd er dette egentlig?

Det kan jo være lurt å følge med på syklusen sin i et par-tre mnd før man vet man skal begynne.

Hvis du skal prøve å bli gravid om 1,5 år er det vel safest med enten spiral (kobber) eller kondom, i og med at det er umulig å forutsi hvor lang tid det tar for kroppen å gjenvinne naturlig funskjon etter hormonell prev.

Lykke til:)

Skrevet

kobber spiral, ikke hormon spiral?

når man leser om sædcellens levetid osv står det at "guttene" svømmer raskere, men dør fortere... "jentene" svømmer tregere men lever lengre;p hehe, så sex før el skal kunne gi størst sjanse for jente og sex under el skal kunne gi størst sjanse for gutt.... artigt å teste ut da;)

Skrevet

Jaja, det skader jo ikke å prøve.:)

Ja, tror nok at kobber er bedre. Jo mindre hormoner, jo raskere tilbake til normalen. Selv om mange kommer tilbake igjen med en gang. På en annen side anbefaler man vel spiral til de som har fått de barna de skal, så du bør kanskje snakke med legen om det. Spiral hindrer jo ikke befruktning, men gjør det vanskelig for egget å feste seg, slik at det bare bløs ut.

Snakk med legen om råd du. Men kondom er jo det safeste, i forhold til at da kan man bare kutte ut når tiden er inne for prøving. Vi gjorde det, og det var rett og slett herlig å kvitte seg med gummihatten. Det er jo ikke til å stikke under en stol at den bare er irriterende!

Skrevet

ok.. ja må bestille meg en time... vi har nå avtalt/blitt enige om passende tidspunkt for en ny graviditet.. (den jeg hadde var ikke planlagt)... skal bli gravide i juni/juli til neste år:) så da har jeg litt tid på å få en normal syklus også:)

helt enig and kondom..uff... er ikke litt det samme engang...

Skrevet

ang kondom sku d stå;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...