annemarg81 Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Var hos jordmor i dag og det var ikke positivt ( Sf-målene hadde flatet ut og jeg har gått ned 2 kg på en mnd, er nå på samme vekta som da jeg ble gravid. Men siden jeg kjente en del liv, så sendte hun meg ikke videre. Har fått lege time i morgen, for jeg ble veldig engstelig og vil sjekke at alt er bra med jenta i magen. Hadde dere bedt om å få en ultralyd sånn for sikkerhetsskyld? Har også brukt bricanyl pga hoste og slim, men fikk vite av jordmor i dag at det er nettopp det dem bruker for å stoppe for tidlige rier. Deler av slimproppen gikk på onsdag, så nå begynner jeg å lure på om den kan ha stoppet opp noe som var på gang..... Har hatt mens vondt og mye kynnere etter at det kom slim.... Så det blir ikke mer bricanyl på meg! Er forresten i 37+4. Noen som har liknende opplevelser å dele? Så jeg slipper å bekymre meg ;o)
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Jeg har ikke opplevd dette selv, mens syns det er rart at jm ikke gav deg ul bare for å roe deg ned! Det er supert at du kjenner liv, og det er sikkert ikke noe i veien med jenta di. Men alle de jm jeg har hatt opp gjennom svangerskapet har gitt meg ul, henvist meg til lege, tatt ekstra prøver osv hvis jeg har virket litt uikker...tvivlende...nervøs eller redd. Be om ul, da er DU sikker. Det er ikke godt for deg å gå å være betenkt. Det har hverken du, din mann eller lille jenta deres godt av. Masse lykke til:)
annemarg81 Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2009 Takk takk ) Da ber jeg legen om å få en ul i morgen. Syns det var litt rart at hun ikke sendte meg på det i dag, så derfor tok jeg kontakt med fastlegen min for å høre hans mening også. Vil jo ikke være hysterisk, men vil være sikker på at hun har det bra!
Venter nr3 er 22 år Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 jeg er enig med henne over...rart de ikke sendte deg på ul... når jeg var hos legen i uke 35+5 hadde sf måla mine gått i fra 31(i uke 33) til 29,, legen min ringte rett ut til føden,og jeg kom inn for å ta en sjekk og ul:) der viste det seg heldigvis at alt bare var bra:) den lille var bare 1%under i vekst,og veide 2600.... var hos jordmora i dag...og da hadde sf måla stigi til 34 (!) hm..eller målte legen feil? hehe det tror jeg da...så håper det ordner seg for deg,og at du får en ul...
Nile79 Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Mitt SF-mål hadde også flatet ut når jeg var på kontroll i forrige uke. Jordmor sa at dette var normalt da babyen beveger seg lengre nedover. Jeg har nok også gått ned i vekt, men det har jeg også hørt er normalt like før fødsel (står i flere av bøkene jeg har lest). Tror derfor ikke du har grunn til å bekymre deg, men det viktigste er at du gjør og følger opp slik at du føler deg beroliget og trygg.
annemarg81 Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2009 Det kan nok være at hun har lagt seg lenger ned, men jeg har ikke merket noen forskjell. Det er like trangt, så derfor var jordmor litt bekymret. Men det kan være helt normalt.... Har ikke lagt på meg noe igjennom hele svangerskapet, eller jeg har gjort det, men det har jeg gått ned igjen (kun 2 kg). Det var også en av grunnen til at hun reagerte da sf-målene hadde flatet ut. Det er sikkert ikke noe galt, men sånn for at jeg skal bli rolig selv så syns jeg det hadde vært greit å få sjekket det opp. Jordmor var liksom så usikker at jeg ble det selv også (
snafselafsen <3fødeklar<3 Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Hei. Har ei venninne som fikk ei jente i desember...symfysemålet hennes flatet ut...hun kjente mye liv selv, og var ikke bekymret...men jordmor reagerte uansett og sendte henne til ultralyd. D viste seg at morkaka ikke fungerte normalt, og hun ble fulgt opp de neste ukene med ultralyd på sykehuset til hun tilslutt ble satt igang. Ikke for å skremme...men slik forandring bør tas alvorlig å sjekkes opp! Bedre å å gå en gang for mye enn for lite;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå