Gå til innhold

hvor mye veier babyen din i uke 32?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på UL lyd i går... og da sa de gutten min veier 2.6 kilo til nå... synes det var ganske mye jeg.. hva er normalt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mi veide 2700 i uke 35 men var 8%under gjennomsnittet...

men husk at dem kan ta i 700gr. for mye...

det er ikke alltid den målingen er helt riktig.

Skrevet

Jeg var på ul i uke 35+4, da var babyen 2400g, jordmora sa det var gjennomsnittlig, og at babyen ville være ca 3500g ved termin.

Skrevet

godt å høre.. men de sa han var litt stor, så de ville ha glukosebelastning sia gutten var så svær... så skal ta det i morgen...

Skrevet

iiiiiik.

Jeg lurer på dette og. Var inne i uke 30 og da sa de at vesla var 2 kg. Og det er jo snart 7 uker siden. Vil ikke engang tenke på hvor stor hun kan være nå!

Skrevet

jeg var på UL i dag og babyen var 1700 gram. Er i uke 30 jeg da.. Lurer på hvor stor hun blir.

Skrevet

Jeg var på måling uke 37 da var tusta 3400 litt over gjennomsnittet. Regnet med hun ble rundt 3800 til termin.

Skrevet

da jeg var inne til ul i uke 32 var lillegutten vår 1750 g ca :) kikket i den boken som jeg fikk i 3 md hos legen med norske vektmål å der lå han helt på normalen :) Nå er jeg i uke 35 å lillegull skal være rundt 2400g. Tiden får vise når han kommer ut hvor stor eller liten han er :D

Skrevet

hei, var også på ultralyd i går, veke 31+6 da, og da var babyen min nesten 1900 g. Han trudde babyen kom til å bli ca 3400 ved fødsel.

;D

Skrevet

blir spennende å se hvor stor han blir ved fødsel :D

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

Jeg er i uke 32 i morgen og skal til ul da. Men i uke 30 veide begge gutta litt over og litt under 2 kilo. Legen sa de var store.

Blir spennende å se resultatet i morgen da...jeg er ikke blitt mindre nei..

Skrevet

Mine tvillinger ble estimert til 1,5 kg og 1,6kg i uke 30 og ca 2 kilo hver i uke 33. Håper de er sånn på normalen siden storebror var ganske stor, jeg har lyst på små babyer denne gangen :) Tvillinger har jo mindre plass å vokse på da, det er vel fra uke 32 omtrent at de ikke følger samme kurve som enebabyer.

Skrevet

i min uke 35+5 veide knøttet 2600g de sa det var -1% bare..

Skrevet

Jeg var på UL i dag. 31+4 og da sa de vekten var 1733g :) en + på 3% sa de!

Skrevet

Jeg var på UL i uke 33+0 og da ble den estimert til 3300g i tillegg til at jeg hadde mye fostervann og stor morkake. Legen sa jeg lå godt over alle skjemaer og måtte regne med samme størrelse som sist.

Hun ble født i uke 37 og veide 4858g (var estimert til over 5 kilo til termin).

Jeg har vært til glukosebelastning de tre siste av mine fire svangerskap pga store barn, har ikke diabetes da, produserer bare store barn..

Skrevet

Min var 2100 i uke 32. fikk beskjed om at det var på normalen. får jente

Skrevet

Jeg var på UL i uke 37, da var jentungen 3,8 kg, så regner med opp til 4,5 kg ved fødsel...vet hun var 1,4 kg i uke 28, så den vekta øker mye disse siste ukene.

Skrevet

Jeg har hele tiden ligget rett over gjennomsnittet, men jeg vet ikke hvor stor som ca hun blir. Er det en plass på netter jeg kan skjekke iforhold til mine papirer?

Jeg har termin om 34 dager.

Skrevet

Jeg også lurer på hvordan dere alle sammen vet hvor mye barnet deres veier. Jeg har bare fått vite at barnet er ca 2%under og på målingene mine hos jordmor ligger litt over gjennomsnittet. Hmm. Skulle gjerne ha visst jeg og :o)

Skrevet

De blir estimert på ultralyd. Jeg vet ca. vekt fra uke 28 pga. 3d UL og fra uke 37 fordi jeg tryna på isen forrige uke og måtte inn til kontroll på føden, ctg og vanlig UL.

Skrevet

Alle dere som har tatt ultralyd å vet vekten, er det ultralydtimer dere har betalt for selv da? Bare lurer fordi jeg har ikke vært på noe ultralydtime hvor jeg har fått vite vekta. Har ikke vært på ultralyd mer enn to ganger heller...

Skrevet

3D ultralyd må man betale for. Tror en del av oss som har svart på innleggene her har vært på vanlig UL en ekstra gang pga. bekymring for forskjellige ting. I mitt tilfelle, tryna på isen (sikkert flere også), vektestimering fordi man ligger over på symfysemålet/for liten vekst, lite liv osv.

Skrevet

Min å ligger over symfysemålet, åssen kan jeg da få en UL da? jeg går å er bekymra for at jentungen er stor...

Skrevet

Snakk med lege/jordmor om det. Får inntrykk av at de er ganske snille med å sende folk på UL når det er noe som bekymrer en. Jordmora jeg gikk til ville faktisk sende meg på UL fordi hu tydeligvis ikke var god til å kjenne leie på ungen, enda legen min har kjent flere ganger at hu ligger med hodet ned... Så virker som om det er ganske lett å få en ekstra UL.

Skrevet

Vet ikke om jeg får det jeg. pluss at jeg er i uke 36 så jeg er jo ganske nærme nå da, var hos jordmor idag, å ho bekrefta at hue hadde festa seg. Ho er veldig flink sånn, men skal ikke til lege igjen før neste uke... Men er bekymra over vekta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...