Gå til innhold

Hvordan gir dere knekkebrød til de små??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille er 6.5 måned. Istedet for kavring ønsker jeg å gi knekkebrød pga for tidlig å introdusere gluten til han nå. ( Jeg har selv glutenallergi og må derfor være veldig forsiktig med han). Deler dere det opp i biter elelr hva gjør dere? Er så redd han skal sette i halsen... Kanskje jeg skal vente ei stund til? Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stor fan av knekkis! Deler et knekkebrød i to, og lar han gumle i vei! I begynnelsen (ca 5mnd) sugde og gnagde han på det. Når han fikk tenner knasket han i vei!

Skrevet

Oii... fra 5 måneder? Jeg er litt mye redd han skal sette det i halsen, men han gjør kasnkje ikke det? Noen skumle erfaringer fra din side?

Skrevet

Nei:) Lot han selfølgelig aldri sitte alene å spise, da! Men, har aldri opplevd noen skumle episoder. Tror vel egentlig knekebrød er så hardt og spisst i kantene, at det skal mye til for at det går galt... Min erfaring er i alle fall at han sugde på det til det ble blødt/smuldret seg opp. Tror forresten du ikke bør gi han den aller groveste sorten.. litt vel mye fiber for de minste:) Min synes det var stooor stas å få "styre maten selv"!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...