Gå til innhold

Nattavvenning....Tenkte å starte i natt, noen tips for natte? hun er jo straks 1 år og jeg er utslitt....


<3 2008 <3 2012 <3

Anbefalte innlegg

Noen som har noen forslag til hvordan vi kan gjennomføre det? Hadde håpet at det skulle gå av seg selv, men har skjønt at det ikke er tilfellet her i huset....hun er oppe alt fra 1-3 ganger om natten. Legger seg kl 18:30 og har begynt å stå opp mellom 5:30 og 6:00 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antar du mener avvening med mat om natten? Vi gjorde det når lillemor var 8 måneder. Storesøster var noe eldre. Her i huset har det i alle fall ikke gått av seg selv, men det var ikke så vannskelig, som jeg trodde. Først og fremst tror jeg det er viktig at både mor og barn er klar for avvenning - høres ut som du er det, og jenta di trenger jo ikke mat om natten mer. Vær innstillt på at det tar mellom 3-5 netter, kanskje mer. Finn et tidspunkt som passer - regn med lite søvn de første netter. Allier deg med pappa'en! Når jenta våkner/gråter må pappa stå opp, tilby henne litt vann og legge henne igjen. Dette må gjerne gjentas mange ganger den/de første netter, men som regel skjønner de fort at det ikek lengre er vits i å våkne. Viktig at pappa ikke koser for mye, ikek tenne lyse, snakke veldig stille etc. Poenget er vist at det ikke skal være attraktivt å våkne :-) Lillesøster brukte to netter på avvening, storesøster 4 dager. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Ble litt sen oppdatering her :/

 

Avvenningen gikk kjempe bra!!! Det var pappaen som tok henne hver gang hun våknet.

 

1.natt var han inne hos henne 4 ganger. Han strøk henne på ryggen og roet henne ned i sengen :) Hun ble veldig sint 1 gang, men det var over på 5 min.

 

2. natt var han inne hos henne 3 ganger. Strøk henne over ryggen og gikk ut.

 

3. natt SOV HUN HELE NATTEN!!!

 

JIPPI!!!!

 

Hvorfor gjorde vi det ikke litt før :s Det gikk jo så bra:)

 

Nå sover snuppa hele natten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke ofte sånn - vi gruer oss til å ta kampen, men når vi først starter viser det seg at det ikke er noen kamp... ,-

 

Vi har også hatt ett par runder med "nå-er-det-slutt-på-å-komme-over-i-mammas-seng" - det er som du sier over på ett par-tre netter - men så skjer det noe som gjør at han havner i sengen min igjen ;-(

 

Vi er snart klar for en ny sånn runde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...