serin@ Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Fisk går ikke da den ene er veldig kresen. Noen med noen enkle og greie tips til mat for barn og voksne. Vant med å bare lage mat til meg og lillegutt, så litt stresset!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Hjemmelagede kjøttkaker med poteter, gulrøtter og brun saus - ganske enkelt, godt og mettende i alle fall ) Min nye favoritt som mamma blir servert i dag; stekt kjøttfilet (svin eller kylling/kalkun) - krydres litt med pepper, timian og appelsinjuice (helst rett fra appelsinen), stekes under lokk så det beholder fuktigheten. Ha salat med "det man har for hånden" eller feks sukkererter, appelsin, cherrytomat, agurk, paprika - strø bittelitt sukker over og la det stå ei stund, så blir det lake på og kanskje ha en dæsj balsamico til de voksne. Serveres med hvitløksbrød/baguetter til )
Elletuppa Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 I går da vi hadde gjester laget jeg lasagne, med kjøttdig, løk, paprika, full korns pasta i osv. -serverte til salat, med gresk dressing og hvitløks baguetter
serin@ Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2009 Tenkte på kjøttkaker..bankers det! Men den oppskriften din hørtes god ut...men spiser bare økologisk kylling, får ikke tak i fillet av det nå... hmm.. Hvor mange gr kjøtt beregnes per pers?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Kommer litt an på - jeg regner vanligvis 2 vanlige kyllingfileter på oss 3 her hjemme (meg, mann og datter på 3,5) - snuppa spiser så lite. Til voksne ellers pleier jeg å regne 1 filet pr pers. De er kanskej på 200g hver?
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Vi blir 7 barn og 6 voksne i kveld og jeg skal servere hjemmelagd lasagne med god salat og hvitlöksbröd. Fort gjort og fungerer ofte bar for både voksne og barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå