A blir storesøster!:) Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Hei! Jeg hører egentlig til på 2.trimester to uker til, men jeg jeg vil gjerne spørre dere som er kommet litt lenger om noe. Er altså i uke 26. Igår var jeg på kontroll, og da var det sukker i urinen, +2 visstnok. Da hadde jeg ikke spist eller drukket noe sukkerholdig i forkant. Jeg har nå lest litt på nettet, men kan ikke skjønne hvordan jeg kan ha fått svangerskapsdiabetes. Er slank, ung, aktiv, sunn og det er ingen i familien min som har diabetes. Er det noen som har erfaring med dette? Skal til lege i morgen og ta en glukosebelastning for å få det fastslått, men ønsker å forberede meg litt! De kunne også igår på ultralyd se at jeg har rikelig mengde fostervann, men ei helt normal sprelsk lita jente inni der, uten noen form for vekstavvik. Så lurer jeg på en annen ting. Når begynte det å bli tungt å være gravid for dere? Jeg er førstegangs, og syns det nesten går litt for lett! Dette er nok et luksusproblem, men lurer av nyskjerrighet:) Håper noen har noe fornuftig å si om mine grublerier:)
Mia77 Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Hei, jeg måtte inn til gluskosetest i uke 30, da jeg fikk +2 på urinprøve. Resultatet var 7.9 altsp 0.1 over grensa. Jeg fikk med blodsukkermåler og kunne ikke fatte at det stemte, fikk aldri høyt blodsukker. Ny glukosestest fire uker seinere, den var helt fin. Vet ikke hva som gjorde det. Jeg er også normalt bygt, ingen i fam som har diabetes osv. Første og andre svangerskap ble aldri tungt, men nå (3.gangs) syns jeg det har vært tungt hele veien.
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Hmm lykketil imorgen da ;o) Tror det også kan ha en sammenheng med at en går opp i vekt under ett svangerskap og ikke bare mengden sukker en får i seg,selv om en bør være obs på det og. det er vel en type 2 diabetes som utvikles. Insulinet som blir produsert i kroppen din skal stadig fordeles over ett større volum,og diabetesen er vel ett resultat av at kroppen ikke klarer å dekke behovet fullt og helt i nåværende periode. Er også førstegangs og har ikke synes det har vert så tungt i grunn til nå. Bikker snart over i uke 30 og er nå så smått begynnt å merke at det er tyngre enn tidligere,men ingen dager er like,kommer helt an på formen,noen dager er tyngre enn andre ;o)
Motoko Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Er en merkelig sak dette her. Jeg er arvelig belasta med diabetes, legger på meg altfor mye i svangerskapet, blodsukkeret mitt er alltid ustabilt når jeg er gravid, men allikevel.... ikke sukker i urinen, ingen svangerskapsdiabetes. Har både tatt glukosebelastning og massevis av fastende blodsukker, måler hjemme også, fått en måleapparat av mor mi, siden hu har diabetes type 1 (tar sprøyter), i tillegg får jeg store barn. Blodsukkeret mitt svinger, har vært helt opp på 11 i blodsukkerverdi, uten å ha spist noe søtt overhode. Kjenner det på at jeg blir utrooolig tørst. Hver gang jeg måler hos doktoren, er det helt fint. Skulle jo liksom tro at jeg hadde svangerskapsdiabetes da, men ingen klarer og finne ut noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå