Gå til innhold

Phil & Teds vogna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikkje den bakerste ungen kalesje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og når ein går dunker ein ikkje borti den nederste ungen med leggane?

Prøver å velge ut potensiell søskenvogn her, og liker P&T godt, fordi den kan brukast som både dobbel og enkel. Men det nederste setet har eg litt betenkeligheter i forhold til.

Skrevet

Den bakerste sitter helt åpent. Jeg hadde regntrekk som dekket den bakerste. At knærne kommer borti var ikke et stort problem for meg, jeg hadde problemer med at jeg fikk vondt i rygg og nakke når jeg skulle trille lengre turer. Håndtak og bakhjul er nesten rett over hverandre..

Skrevet

det er et gjennomsiktig trekk til det nederste setet.

og en dunker ikke bena i vognen ;)

dette er en søskenvogn jeg absolutt ville gått for om jeg hadde hatt behov for det. eneste jeg kan peke på, er at jeg skulle ønske den hadde håndbrems.

jobbet i barneutstyrs butikk før og falt helt for den! kjempekjekk er den og vi fikk bare masse positiv tilbakemelding fra kundene.

Skrevet

Me vurderer den sterkt, men vil unngå å kjøpe katta i sekken igjen, som me gjorde med Brio race. Det ser berre ut til at håndtaket er rett over setet, og på vanlige vogner så er det litt lenger bak. Eg steger med lange steg så eg sparker borti vanlige "vogner" innimellom.

men alt anna med vogna virker knallbra. Er litt skeptisk til at det er så åpent ak. Det er litt lunere med kalesje i blandt.

Veit du om P&T vibes selges i norge? Eller er det kun classic og sport? Og den nye (?) bagdelen som kjem kan ein bruke kalesjen til sportsdelen på den?

http://www.philandteds.com/vibe_index.htm

Skrevet

jeg har heller aldri dunket borti med beina og jeg er kjempefornøyd med vogna.

Men er du usikker på den så vil jeg anbefalle en tur innom en butikk som selger den, så kan du trille den litt rundt i butikken å kjenne etter selv.

Hjelper jo ikke om mange sier de er fornøyd med den, kan hende du ikke liker den alikevel.

Skrevet

Ja eg skal gå å kikke. Sitter berre her og tenker og googler =)

Kva kjeder er det som har den? (Trenger eit godt butikklokale eg da, så eg kan stege skikkelig ut, på mammovis, he he.

• 1 måned senere...
Skrevet

jeg lurte litt på hva slags vogn det var du hadde istedet for phil and teds vogna. siden er ikke gyldig...

Skrevet

jeg har 16 mnd mellom mine to å har hatt GOD bruk for vogna!

Er så glad for at jeg valgte akkurat den vogna, lett å trille, ungene trivdes begge to i vogna, lett å litn å legge sammen. Storfornøyd :-)

Den bakerste ungen har ikke kalesje, eneste er når man har regntrekket på. Jeg la et helseteppet bare helt øverst i åpninga da minstn lå i bagen baki der, bare får å få det litt lunt.

Det har vært mye moro med den vogna, for i min hjemby hadde de ikke startet å selge de vognene da jeg kom hjem med min. å på byturer skvatt nesten folk når de hørte grynting eller hyling fra "under" datteren min som satt så uskyldig å blid i setet oppå bagen :-)

Skrevet

Vi har Phil & Teds Vibe, bruker den kun som enkeltvogn så langt med full liggestilling. Jeg også trodde jeg kom til å sparke borti vogna, men har ikke vært noe problem:) Triller den helt vanlig og har ikke vært i nærheten av å sparke borti. Veldig god å trille :)

Skrevet

Vi hadde Phil & Teds vognen i ca to dager og var ikke så veldig fornøyd. Var flere timg jeg reagerte på, bl. a at den som sitter nede sitter veldig åpent og hvis det regnet og vi måtte ha regntrekk på så ble han helt gjemt inni der og han syns ikke det var spess artig. Syns også kalæsjen til den som sitter oppe er veldig upraktisk siden det ikke er noe sikkelig bakdel. Det vil også si at når minsten skulle sove der så er den helt åpen bak. Man kan enten dekke til med et myggnett som følger med eller er man må bruke det regntrekket.Noe som var veldig upraktisk for lillemann her, som liker å ha det litt lunt og at man ikke kan se rett inn til han.

Jeg syns også det var veldig upraktisk med at det ikke var noe håndbrems, men dette er sikkert bare for at jeg er veldig vant til å ha det.

Utenom disse tingene var vognen bra ved at den var veldig lett, lett å trille og god plass selv om den var "liten"

Du kan også gå inn på http://www.barnevognguiden.no/ der står det masse om forskjellige vogner:)

Skrevet

Vi har Jane Powertwin, er 3-hjulet søskenvogn der barna sitter bak hverandre. Har brukt den fra barna var 0 og 2 (nå er de 1 og 3) og de sitter begge fint. Det bakerste sete kan legges ned og det fremste kan lenes litt bakover.

ny link:

http://www.janeusa.com/powertwincolors.htm

Skrevet

Forresten da miste var nyfødt sov hun i en sånn myk bag med håndtak på oppe i vogna, nå sitter hun i vinterdress uten noe over eller sover i voksipose :)

Skrevet

Viben er i salg i norge ja. bagen som kommer til den(duobagen) har nå blitt laget med en egen kalesje på, ikke sånn som den opprinnelig var ment. den er ventet inn i april/mai tror jeg.. er vertfall i produksjon:)

mange som tror de vil sparke borti vogna, men det blir fort en vane. man må bare gå litt lenger bak liksom, den blir en vanesak. kjenner mange som er myye lenger enn meg, og de har aldri hatt problemer med det..

er ingen kalesje for den som sitter bak nei, men den får jo veldig god "skjerming" fra selve vogna foran..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...