Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er nå en gang gravid for første gang! 6 uker, jeg synes det er såååå lenge til fødsel!! Men lurer på en destruktiv greie.. nemlig i forhold til spontanabort. Hvordan merker man egentlig det? Blør man?? Blir jo lissom til at man tenker litt på det...Men det overskygger på ingen måte gleden,da!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du en SA (spontanabort) vil du nok blø ja, for da støter kroppen ut fostre. Men har du en MA (missed abortion) så merker man som regel ingenting bortsett fra at symptomene avtar.

Har selv hadd en MA, og da fikk jeg en blødning i uke 13-14, og da hadde embryoet vært dødt siden uke 8-9. Merka ingenting før det..

Skrevet

Uff, så forferdelig trist..

Her kjennes det ut som jeg har mensen hele tiden for tida, ikke pga blødninger, men pga rar mage! Satser på at det skal være sånn, hva vet vel jeg! :-)

Skrevet

fult lov å være bitte litt bekymret.

men husk at de aller fleste graviditeter går bra.

Det som kanskje kan gjør at man får litt følelsen av at mange opplever mange spontanaborter, er at de som opplever slikt ofte er ganske aktive på slike sider. naturlig nok , da de ofte er enda mer bekymret enn alle andre.

Tidlig tegn på en spontanabort er magesmerter og blødninger- men mange opplever også småblødninger tidlig i svangerskapet uten at det er noe galt. Jeg mistet to ganger før vi fikk vår første, men hadde også småblødninger med sønnen vår.

Prøv å bare gled deg, og tenkt at for de fleste går det bra :o)

prøv å bruk kreftene på å glede deg.

Skrevet

Uff ja, tusen takk! Veldig sant det du skriver, i dag har jeg slukt alt med hud og hår, jeg er jo egentlig så positiv!! Hehe.. Har trykka litt på puppene mine i hele dag, bare for å få bekrefta at de fortsatt er ømme,lissom..:-)

Jepp, nå blir fokus å glede seg over at jeg er så sykt trøtt og bruker resten av arbeidsdagen min her inne, samt at kjæresten min ikke kan tvinge meg til å spise torsk nå som jeg er kvalm og sånn!!! :-D

Skrevet

at du er trøtt og kvalm er gode tegn- jeg var mye mer kvalm den gangen det gikk bra enn de gangene jeg mistet.

Og er enda mer kvalm denne gangen. Det betyr ikke at noe er galt om man ikke er kvalm- men kvalme kan være et godt tegn på god mengde graviditetshormoner :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...