Gå til innhold

hvordan har deres 1 kontroll gått?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

min gikk greit, vekta har forandret seg i fra +1,5 kg til -0,5 :P uten å være mye kvalm, osv..! jippi..! :P skal på tidlig ultralyd for å bestemme ca termin, antageligvis på tirsdag. og tror jordmor er i februar, for hun kom frem til at jeg er ca 10 uker på vei.. :P men tror nok heller jeg er ca 6-7 uker :) men hadde vært hyggelig med 10..! ;)

 

får også henvisning til mer omfattende ul på st.olavs, blir spennende :) og litt skummelt.. og fikk nesten litt panikk når hun begynte å snakke om at mange leger praktiserer det sånn at det er best å ikke føde igjen når man revner så mye som jeg gjorde sist, for å spare musklene osv... men når jeg sa at jeg helst ikke vil ha ks, var det visst greit.. :) men får se hva hun sier når hun får ordentlig overblikk over alle papirene mine.. :P og blir nok et stort samtaleemne når de skal ha avdelingsmøte i dag, for var mye om meg hun skulle ta opp, gitt..! hehe..! :D

 

spennende, spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

var ikke meningen å være anonym da :P og jm snakket med trondheim i sted, og de vil helst ha meg inn rundt eller før uke 12, så jeg skal på ul kl 14 i dag..! wee.!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk ULen din? Hvor langt er du på vei?

 

Var på 1.kontroll i dag. Var bare "det vanlige", hun kjente på livmora og antok at jeg var 7 uker på vei, så terminen ble satt til 3.9.09 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal ikkje på første kontroll før 9 februar eg... Syns jo da e altfor lenge te.... Lure på å få time hos jm først... Skal på ul om 2 uker da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk fint på ul, hun tok faktisk utvendig..! hehe.. er 6-7 uker på vei, omtrent det jeg trodde :) var bare et pittelite foster der, og hun kunne ikke se hjerteaktivitet, men det er egentlig ikke så rart når hun tok utvendig + at de ikke har verdens beste ul-maskin her :) skal tilbake på ul 3 februar bare for å sjekke den, før jeg skal til trondheim på ul der også i slutten av februar-beg av mars :) og neste kontroll hos jordmor er den 9 februar. så her blir det nøye oppfølging ja..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så bra at de "passer" på deg? Kan jeg spørre hvorfor du får så nøye oppfølging, trenger ikke svare hvis du ikke vil!:)

Usikker på når jeg skal bestille neste jm-time, føler jo ikke at det er så mye "vits" i å gjøre det før jeg er ett stykke på vei. Har jo akkurat vært gjennom ett svangerskap så har jo svar på det meste fra før av, hehe. Tenker jeg bestiller meg en privat ul om noen ukers tid, bare for å se at det er noen der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jenta mi er født med jejunumsatresi, dvs at tynntarmen ikke var ordentlig "koblet" til, også har hun hatt litt komplikasjoner med det i ettertid, så hun ble operert d hun var 3 dager og når hun var 5 mnd, og hadde et sykehusopphold i tillegg når hun var 3 mnd. hadde i tillegg en komplisert fødsel, som ble avsluttet med vakum, jordmor som hang over magen og presset, klipping og revning grad 3, så måtte i narkose å sy, osv.. men var faktisk utrolig lite vondt og plagsomt i ettertid :)

 

og denne første ultralyden var fordi jeg var litt usikker på termin, og neste er vel for å få mer peiling på om den er ca rett, og se at det er utvikling og liv siden vi ikke fikk sett hjertet.. men virket som om hun ble litt usikker en stund på om hun så det, men var usikker på om det var det eller bevegelse i vannet, så det tar jeg som et godt tegn..! ;)

 

så derfor får jeg ekstra oppfølging denne gangen, så jeg skal slippe å bekymre meg og sånn, og at de kan ta eventuelle tgn til at noe er galt alvorlig denne gangen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på min 1. kontroll i går, og terminen blei satt til 1. september. =D Utover det fikk jeg jo ikke vite så mye, annet enn at baderomsvekta mi hjemme viser 3 kilo for lite... Det var jo ganske skuffende, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ja, det husker jeg også fra forrige graviditet, hadde veid meg på vekta hos mamma dagen før eller noe, men hadde plutselig gått opp noen kg da jeg kom til jordmor..! :P mens denne gangen viste vekta hos jordmor rundt en halvkilo-kilo mindre enn mamma's vekt..! :P så er mye mer fornøyd med den denne gangen :P

 

så tør ikke kjøpe meg egen vekt å ha hjemme hos meg, i tilfelle den viser noen kg mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...