Gjest Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Må jeg vaske kosefilla med elefant hodet tror dere? Er vel kanskje best? Jeg vasker egentlig alt nytt, men ble usikker på denne filla.. hehe.. Vasker ikke bamser jeg har fått så.. Men filla skal hun jo ha opp i fjeset og sugle på og whatnot..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Kosefilla ville jeg vasket, ja ) Men jeg tar heller ikke bamsene og sånn, utenom den jeg hadde i stedet for kosefille da.
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Da gjør jeg det:D Mamma arrangerte baby-shower for meg igår, så sitter og sorterer og gjør klart til en maskin med babytøy her
Fru Anna Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Man kan eventuelt legge bamser o.l. i fryseren et døgn eller to, har samme effekten på bakterier også er det mer skånsomt på produktet. er jo ikke alle ting som tåler vask med høy grad eller vask i det hele tatt.
regine74 Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Problemet med nye klær og bamser er at de er satt inn med kjemikalier som skal hindre møll og andre skadedyr fra å tygge ogg klærne. Frysing tar knekken på bakterier og f. eks lus, hvis det ligger minst et døgn og ristes godt etterpå, men det fjerner ikke kjemikaliene. Bamser og kosekluter du mener barnet skal bruke til annet enn pynt bør vaskes. Bruk gjerne vaskepose. Kosebamser som ikke tåler vask lever uansett ikke lenge om ungen gulper, søler mat, tar d et med på tur el. Her vaskes alle kosebamsene minst en gang i måneden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå