kleshenger Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Jeg har de siste dagene hatt litt løs mage på morgenen. (Er i uke 37). Det som er litt rart er at når jeg setter meg på do, og skal trykke, heh, så plutselig blir det slik at jeg må "holde igjen" der ungen kommer ut føles det som! Som om jeg skulle ha trykke ut ungen også. Det er nok bare innbilning, men det kjennes altså slik ut, og jeg må puste veldig fort for at jeg skal holde igjen alt som er. Så går det over, og jeg kan trykke normalt igjen. Ikke det at jeg tror jeg kan føde hvert øyeblikk altså, men det er et stort trykk fra der babyen skal ut en gang når jeg trykker bak.. Er det noen som forstår hva jeg mener, og som har opplevd det samme?
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 For å si det sånn.. Jeg selv trykker minst mulig da jeg sitter på do og lar heller det som skal ut "skli" ut av seg selv eller jeg reiser meg opp å går igjen. Å sitte å trykke er ubehagelig og hvis man trykker for mye/kraftig hver gang man er på do så kan man få hemorider og det vil jeg helst unngå.
kleshenger Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2009 Ok, sitter ikke akkurat der og trykker og presser da. Men når jeg gjør det lille som må gjøres for å gå på do, må jeg holde veldig igjen hvor barnet kommer ut.. litt vanskelig å forklare.. Må faktisk bruke pusteteknikk for å konsentrere meg om å holde igjen! Et utrolig trykk der inne, som om barnet ligger og presser nedover på samme tid.
21.februar09 Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Før jeg logget meg på barnimagen i kveld var jeg akkurat på do. JEg også kjenner det presset i underlivet når jeg skal på do! Forstår godt hva du mener! Er det slik det skal være liksom.. ?Har da ikke vært gravid før så hver nye følelse blir kjent etter:) Man får jo absolutt tregere mage når man er gravid så det med trykkingen er da virkelig et møst for min del... glir ikke bare ut her nei. Heldig de som har det slik. Men prøver å spise masse frukt og latulose om det blir forgale... Hemorider er ikke noe godt akkurat! Men det med press i underlivet når vi går på do lurer jeg også på hva er, men er helt sikker på at det er normalt og har vel kanskje noe med at barnet ligger lengre nede i bekkenet? *undres*
lchristin-nydelig tulle Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 jeg forstår hva du mener for jeg kan ha det litt sånn når jeg tisser... hehe.. det presser og føler meg varm og håven... sånn man gjør før man skal føde i lettere form selvfølgelig. men det er jo det samme som at man føler man må på do når man føder... ungen ligger jo nå langt nede,så vil tru det er helt naturlig å føle det presser. er jo mange som sier dem sitter på hode til babyen uten å være på do. men snakk m jm om det. så kanskje hun kan skjekke om du er moden ol.
21.februar09 Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Ja, skal til jordmor på torsdag, så dette må jeg forhøre meg om... Har mye på lista denne gangen gitt:) Skjedd mye på kort tid..
Plutselig_gravid Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Sånn er det her også. Både når jeg gjør nr 1 og 2. Og også en del nedpress når jeg har kynnere. Føler jeg må knipe igjen liksom. Har hatt slike nedpress siden uke 19 faktisk. Veldig ubehagelig, men som regel normalt og ufarlig heldigvis:) Hadde ikke noe nedpress med førstemann før på slutten og ved fødsel så dette er nytt for meg i dette svangerskapet. Men, denne gang ligger babyen mye lenger ned i bekkenet enn med førstemann så tror det har noe med det å gjøre også.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 I forrige svangerskap hadde jeg mye nedpress den siste tiden, egentlig hele tiden men spesielt når jeg var på do. Jordmor sa det var normalt, og tydet på at babyen lå langt nede og at livmoren holdt på å gjøre seg klar for fødsel.
Giinaღ Skrevet 13. januar 2009 #9 Skrevet 13. januar 2009 Kjenner igjen følelsen. Opplever det samme "presset" når jeg er på do. Er nå i uke 38, så HÅPER det er tegn på modning og at det snart er noe på gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå