Gå til innhold

Hypotetisk... Ang. sykt barn og samvær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sett at du og mannen er skilt.

Mannen har ny kjæreste, og det er pappasamvær. Barnet deres blir sykt og den nye kjæresten som har fri er hjemme med barnet..

Hvis dere også hadde hatt fri den dagen, hadde det vært rett og rimelig av far at barnet var hos mor da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sett på det som naturlig, ja.

Skrevet

hvis det er en pappa-samværdag ville jeg si det er rett og rimelig at barnet er hos far eller den nye dama jeg.......... sånn egentlig...

men har ikke dama fri, må jo pappan ta seg fri, eller de må høre med mor som har fri om hun kan ha barnet. men kan ikke forlange det heller...

ny kjæreste hos far har ikke rett på å bruke syke-barn-dager på barnet som ikke er hennes....

Skrevet

Hadde det vært slik for oss så hadde jeg helst had barnet selv, framfor fars NYE kjæreste, hvis det derimot var fars samboer/kone som kjenta barnet svært godt og hadde had et godt og nært forhold til barnet så hadde det vært greit at hun var hjemme med barnet hvis hun selv hadde anledning og ønska det.

Men det blir noe helt annet, men ren fiktiv tenkning her nå siden jeg ikke har stått i en slik situasjon selv.

Skrevet

Hvis barnet får den omsorgen det trenger hos fars nye kjæreste, er det vel ingenting i veien for at barnet er der. Det er i hvert fall opp til far om han vil tilby mor å ha barnet, dette kan ikke mor kreve.

Dersom mor har ny kjæreste, kan han være hjemme med sykt barn dersom han har fri, eller bør barnet da heller reise til far??

Skrevet

Det blir jo akkurat det samme mener jeg, uansett så synes jeg ikke NY partner er egnet som omsorgsperson for et syktbarn eller alene sammen med barnet overhode. Det tar tid å bli kjent og trygg på et menneske, og barn skal man værne om å beskytte, dvs. i et nytt forhold kjenner man skjedent personen særøig inngående eller godt, derfor er det best å vente med slike ting til man har blitt godt kjent og forholdet har fått stabelisert seg litt.

Samboeren min hadde omsorg og ansvar for sønnen min da jeg feks var innlagt på sjukehus i forbindelse med svangerskapet og barsel....det var da helt naturlig. Men det hadde ikke vært naturlig i starten på forholdet før de hadde lært hverandre å kjenne godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...