Gå til innhold

Man serverer da ikke alkohol i en barnedåp!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine mener jeg bør servere alkohol i barnedåpen til datteren min, siden de synes det er stusselig å spise koltbord uten å drikke øl. De tilbyr seg t.o.m å betale for alkoholen...! Men jeg mener at alkohol ikke hører hjemme i en barnedåp. Hva er deres erfaringer? Er redd det skal bli bråk og krangel dersom jeg setter foten ned, men jeg vil ikke minnes min datters barnedåp med ølflasker på bordet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde noen flasker alkoholfritt øl vi...

også fikk de få som ville en liten likør til kaffen langt utpå ettermiddagen.

ellers ikke noe alkohol i barnedåp nei!

Skrevet

Ditt barn, din avgjørelse. Hva de mener er vel det samme. Da får de heller bli hjemme å drikke ølen sin der da.

Jeg mener at alkohol ikke har noe å gjøre i slike selskap. Men det er min mening da.

Skrevet

Vi serverte ikke alkohol i våres barn dåp...syns ikke det hører hjemme nei...men så ett bilde ifra dåpen min for 26 år siden og der ble det servert øl....Du kan jo eventuelt kjøpe alkoholfritt øl

Skrevet

Synes ikke det er passende, min personlige mening. Aldri opplevd at det har vært servert alkohol heller i slike anledninger. Men kommer fra en familie der alkohol er uhørt i konformasjoner også. Mulig vi er konservative..

Skrevet

Jeg har ingen motforestillinger mot det så sant man ikke drikker seg beruset. En koseøl går fint, alkoholfritt, hvis man vil det.

Det er likevel foreldrene som bestemmer. Stå på ditt, det er ikke dine foreldre som bestemmer.

Skrevet

Hvorfor kan man ikke servere alkohol i barnedåp hvis man vil? Vi gjorde det ig det samme gjorde min søster.

Det betyr selvfølgelig ikke at du må eller bør gjøre det, men at du kan hvis DERE vil.

Skrevet

Deres barnedåp, ergo dere bestemmer!

Skrevet

Synes det er rart med øl i barnedåp, og det er uansett deres valg

Skrevet

nei, jeg hadde aldri hatt det vertfall, hadde det ikke sist og kommer ikke til å ha det nå. Men som hun ene over her sier, alkoholfritt øl kan kanskje gå an.

Skrevet

Nei, man gjør ikke det hvis ett par flasker med øl på bordet er nok til å gjøre barnedåpen til ett vondt minne.

Skrevet

Her er det ikke vanlig å servere alkohol i barnedåp. Ser heller ikke poenget for vår del, for de fleste gjestene skal kjøre hjem etter noen timer, og kan derfor ikke drikke noe alkoholholdig. At det er en fy-ting å servere alkohol eller at det bastant ikke hører hjemme i en barndåp er jeg ikke helt enig i, men ser vel ikke det store behovet heller. Syns det er helt unødvendig av gjestene dine å mase om noe slikt. Sett foten ned og ikke la deg overtale. Men det er mer av prinsipp for å vise at det er du som bestemmer når du arrangarer, og ikke for at det hadde gjort så mye fra og til med en øl til maten.

Skrevet

"man serverer da ikke alkohol i en barnedåp"

Hva er det for et utsagn, det gjør man vel som man vil? Jeg antar at det ikke er rav-fylla foreldrene dine snakker om, uansett? Men det er det jo dere som bestemmer, selvsagt. I vår navnefast serverte vi alkohol (som de hedningene vi er...). Det var jo bare litt vin til maten ikke fyllekalas. Så, joda, det går fint an å nyte litt alkohol med måte, også i overgangsritualene til barna.

Skrevet

Vi hadde ikke alkohol i barnedåpene her, men broren min og kona hadde det da deres barn ble døpt.

Var ikke snakk om mye drikke bare et par glass til de få som drakk.

Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt. Hvorfor kan man ikke servere et glass øl til de som ønsker det selv om det er barnedåp? Ikke alle voksne synes det er godt å drikke brus til koldtbord - og vann er stusselig synes jeg da.

Skrevet

vi serverte kaffe og cognac til kakene, men ikke alkohol til koltbordet.

Skrevet

mitt hjertesukk: snart fins det ikke EN eneste festlig anledning igjen der man ikke på død og liv MÅ ha øl og vin til maten. For oss var valget enkelt: det er BARNEdåp, barnets fest, dermed ingen alkohol! Øl og vin passer IKKE inn overalt, selv om man selv liker å drikke det...

Skrevet

Foreldrene bestemmer om det skal serveres alkohol eller ikke. Personlig synes jeg ikke alkohol har noe på en barnefest å gjøre, men folk får da velge det de selv vil.

Skrevet

Vi hadde middag, og de som ville ha vin til maten fikk det :-) Ser ikke poenget med å holde det alkoholfritt fordi det er en BARNEdåp....det var til og med større barn tilstede...tror ikke de hevet et øyenbryn over at de voksne fikk vin til maten. Tror jammen meg noen tok 2 glass også jeg!!!

Men dette er deres dåp, dere bestemmer.

Skrevet

Det er selvfølgelig hver og ens valg, men jeg synes ikke alkohol har noe i en barnedåp å gjøre... på samme måte som jeg aldri ville satt meg til å drikke alkohol i sønnen min sitt fødselsdagsselskap. Det er nok av anledninger til å drikke alkohol, om man ønsker det, men de få dagene som er barnas, så klarer man vel å holde seg unna...

Gjest irismor
Skrevet

Hvis dere ikke ønsker å servere alkohol så gjør dere ikke det.

Deres valg og ingen andres.

Vi hadde ikke alkohol i barnedåpen men det var heller aldri noe tema for oss.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Alkoholfritt øl kan dere ha, men alkohol ALDRI!!!!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Men det er nå min mening da...

Skrevet

Er da barnet som er hovedpersonen, folk må da klare seg uten alkohol noen timer på en søndag...

(Har en liten regel for meg selv, er ikke hovedpersonen gammel nok, blir det ikke servert alkohol... Noen synes kanskje det er snerpete, men det blåser jeg i...)

Skrevet

Alkoholfritt øl kan da serveres og hjemmebryggetøl uten alkohol er også godt da. Jeg er enig med deg at alkohol ikke hører hjemme i en barnedåp. Det er tross alt barnet dette dreier seg om. Ikke hva voksne folk mener. Og dette er din datters dag, ikke foreldrene dine sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...