Gå til innhold

besteforeldre som røyker....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

foreldrene mine røyker relativt mye også inne hjemme hos seg selv . aldri når de er på besøk hos oss..... men når vi får den lille ønsker jeg ikke at den skal bli utsatt fr all den røyken. de bor over 30 mil unna , så vi er der ikke så ofte , men vi overnatter der . så..... kan jeg si at de ikke skal røyke inne i sitt eget hjem hvis de vil at vi skal komme på besøk eller er det for strengt....vet at de ikke kommer til å ta det pent, men er veldig sårbare på det, de vet hvor skadelig det er , men nekter å høre det fra andre og lukker øra for sannheten.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Foreldrene mine røyker og en del, det jeg gjorde (siden vi har en fra før) er at jeg spurte dem pent om de kunne røyke ved veranda døren eller på kjøkkenet mens de lufter godt. De har balkong som går fra kjøkkenet så det blir bra nok lufting der. Imens da så holder vi oss unna kjøkkenet..

Det er mange ganger de står ute på verandaen og røyker og..

Tror at så lenge du forklarer det på en pen måte så kan dere komme frem til en bra løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns du skal tenke på babyen først og fremst, det må vel gå ann å snakke fornuftig med foreldrene dine. Min mor røkte tidligere, men har sluttet nå, men jeg hadde aldri godtatt at hun skulle røkt i nærheten av min baby, nå hadde hun heller aldri gjort det da, men uansett....tenk på babyen, helsa dens er viktigere enn noe annet. Det er jo ingen tvil om hvor skadelig det er.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mor som røyker og hun går gladelig ut på verandaen når hun skal ha en røyk selv om vi ikke er på besøk. Hun gjorde ikke det før jeg fikk barn, men har begynt med det etter at jeg fikk barn selv om hun bor 20 mil fra der vi bor. Vi overnatter også alltid da vi er der på besøk. Nå noen år senere synes hun ikke at røyken smaker like godt hvis hun sitter inne å røyker. Alt er en vanesak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at jeg er litt rar nå, men er det ikke en selvfølge at man IKKE røyker inne når det finnes barn eller gravide? I min familie har dette ALDRI vært noe spørsmål. Når jeg var hjemme i jula gikk alle ut uten at det ble diskutert en gang. Jeg synes at det er litt trist om ikke folk oppfatter at det er veldig skadelig og ubehaglig for alle som ikke røyker både små og store å sitte inne i ett rom hvor det røykes (jeg har røyka selv så jeg er ikke noen anti på den måten men det handler om å ha respekt og ta hensyn i mine øyne)

 

Så JA si i fra og forklar dem hvorfor om de ikke kan se det selv. Det skulle vel bare mangle om de ikke kunne gå ut de gangene dere kommer med den lille engelen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei der er eg enig. men det gjelder ikke bare med foreldra men med andre som røyker også.

ev vi på besok med noen som egentlig røyker inne, går de oftest ut når vi er på besøk uten at vi må si noe, vist ikke så spørr vi om de kan vere så snill å gå ut å røyke når vi er der :) har ikke fått noen sure miner pga at de må gå ut av noen, dere må huske atr barnet ikke klarer å si ifra selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.. jeg har hatt akkurat det samme dilemmaet.

mine foreldre røyker inne. men da vi fikk førstemann, var det helt naturlig at de røykte ute eller på kjøkkenet under viften. det gjør de nå oxo. jeg ville ikke gjort det i mitt hjem (røykt inne altså), men synes absolutt det er helt greit. Når de legger tilrette for at vi skal kunne være der, er det greit om vi strekker oss litt oxo.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...