Thessa og Bebbis Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Er på besøk fra 2. trimenster fordi jeg trenger noen råd. :-) Var hos JM idag, og målte symfysemål for første gang. Dette lå litt i overkant av øvre grensa. Er det noe som kan rette seg ut etterhvert? Eller burde jeg forberede meg på en KJEMPE baby? Jeg var bare 3,3 når jeg ble født. Håper noen har erfaringer eller råd :-)
edvina har fått en gutt Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 mitt mål har ligget langt over det grønne feltet hele tiden og barnet mitt er estimert til å bli 4 kg ved termin.
Mia29 Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Jeg lå 2 cm over grønn sone ved måling i uke 24. Ultralyd noen dager senere viste imidlertid at babyen var helt gjennomsnittlig i størrelsen og det var normal mengde med fostervann. Stort SF mål kan også komme av vår anatomi, det virker i alle fall det var det som slo ut på meg. Jeg er veldig spent på neste SF mål, om trenden fortsetter.
Tudelidu Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Symfysemål kommer også an på hvem som måler, det kan være forskjell om du går til lege og jordmor samme dag. Det kommer også an på hvordan babyen ligger når du måler størrelsen. Min bytter fra tverrleie til seteleie og livmora blir større når babyen ligger i seteleie, for da er den jo lengre enn når den ligger i tverrleie. Tror ikke du skal bekymre deg så mye enda i alle fall.
Thessa og Bebbis Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2009 oki =) tusentakk for svar. Trenger ikke bekymre meg da ihvertfall :-) Det er godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå