Kvinne22 Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 sist uke ble gutten min estimert til å være ca +10% over gjennomsnittet. er dette noe å bry seg om egentlig? er litt redd for at han vil fortsette å vokse så mye og bli en kjempoebaby. er liten selv, bare 160 og veide 48 kg før graviditeten. dersom de blir usikre tar de vell røngten av bekkene mitt vell? er førstegangs og gruer meg veldig til fødselen.livredd for at han skal sette seg fast i bekkene eller noe sånn.
Motoko Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 +10 % vil jo faktisk ikke utgjøre mye, når snittet ligger rundt 3,5 kg. Hodeomkretsen har mest og si for om ungen er lett å få ut eller ikke. Hvis du er veldig engestelig kan du be om få få UL når det nærmer seg termin, så de kan se på barnet/bekkenet ditt (vet ikke hvor langt du er nå), snakk med legen/jordmor om dette. Dette at du er en liten kvinne trenger ikke ha så mye og si, svigermor mi er på størrelse med deg omtrent, alltid vært sånn rundt 50 kg, hun har født fire barn på 4-4,7 kg vet jeg, og det har gått veldig bra. Vi er jo skapt for å føde barn. Det som kan ha litt å si er hvor stor du selv var/faren til barnet var når dere ble født. Det virker som om det er litt arvelig. Jeg var helt sikker på at jeg ville få barn over 4 kg pga. at jeg var 5,4 kg når jeg ble født og faren var over 4,5 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå