Gå til innhold

Hva er deres styrke når det kommer til

Anbefalte innlegg

Skrevet

barn?

Er dere gode til å leke, bake, være ute, sette grenser osv. Hva er styrken deres i samvær og oppdragelsen til barna?

Jeg er nemlig opptatt av å styrke det man er god på, for på den måten er det enklere å forandre de tingene man ikke er så sterk i.

For min egen del så tror jeg at jeg er en tydelig forelder, de vet godt hvor de har meg, samtidig som jeg er flink til å dra i gang aktiviteter og være sammen med dem i aktivitetene. Det kan også være litt negativt, jeg strever noen ganger med balansen.

Vi er også flinke til å være på tur, er glad i å bevege oss, og det har barna også blitt.

Jeg vet veldig godt hva jeg ikke er så god på med barna, men det var jo ikke spørsmålet mitt. Vanskelig å bare skryte kjenner jeg, men det er veldig sundt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm ja, det er vanskelig å skryte av seg selv.. Min styrke som mamma er at jeg (og pappaen) ha hatt tydelige grenser for hva som ikke er lov,og hva som er lov - dette tror jeg har gjort til at vi har fått en trygg gutt som vet hva han kan gjøre og ikke gjøre. Og han vet hvor mamma er.

Jeg er flink til å være med på de litt rolige tingene innendørs, som å spille spill, tegne/male, lese, bake osv..

Prøver å være så flink som mulig å få han med på tur, veldig glad i å gå tur og sønnen syns også dette er kjekt.

Tja tror vi stopper der, kommer ikke på noe mere..

Skrevet

Off det var vanskelig. Jeg er så flink til å fortelle om ting som ikke går bra, og ting jeg ikke er god til..

skal vi se:

Jeg er god til å være der for barna, har de samme regler, snakker alltid om dagen de har hatt, skole og b.hage. Også god til å få de i gang med aktiviteter, både sammen med dem og som de kan gjøre alene. Også god til å ta dem med på det som må gjøres og det vi ellers gjør av baking, mat laging, vasking, rydding osv.

Off dette var vanskelig, har jo kommet på 1000 ting jeg gjør feil og ikke er god på, mens jeg har tenkt ut på hva jeg er god på. Dette er nok noe alle bør bli flinkere til.

Skryt av dere selv, dere er noen fantastiske foreldre!!!!!!

Skrevet

Der ser dere, det er veldig lurt å svare på denne tråden.

Ikke lov med svakheter i denne tråden, bare pøs på med ting dere er gode på.

Jeg kom på i etterkant (etter 50 ting jeg er dårlig på) at jeg faktisk er ganske god til å være tilstede i øyeblikkene. Jeg har ikke hodet mitt andre steder enn akkurat her-og-nå i samtale eller aktiviteter med ungene. Dvs, jeg har jo det,men det demper ikke øyeblikkene.

• 2 uker senere...
Skrevet

Denne tråden er så fin så jeg må dytte den opp igjen.

Min styrke er at jeg er veldig tilstede og interessert når jeg kan det, at jeg er flink til å sette ord på følelser, at jeg er konsekvent og at jeg setter tydelige grenser både for meg selv og for barna.Og jeg tror aldri de tviler på at jeg er glad i dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...