Gå til innhold

huff er så trist i dag....

madammen med tulla og fødeklar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt uttafor om dagen og bare sur og trøtt og ikke mins grinete. Sover dårlig om natten fordi gubben sorker slik, og når han sover så er det noen med tulla mi. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å ha energi til en liten baby til:(

Vi hadde en ekkel krangel i morges, meg og gubben og nå blir jeg så lei og frustrert at han ikke kan skjønne at jeg blir grinete og frustrert av og ALDR få sove:( han sier at det er ikke hans feil og at han ikke kan gjøre noe med det og at jeg ikke kan bli sur på han. Kan jo forsovidt ikke det, men blir jo veldig sliten. Og når kl er 6.15 så drar han på jobb og da står jeg alene med prinsessen min og må få på henne klær, stelle henne, lage frokost og matpakke til bhg og underolde henne samtidig som jeg skal få meg selv ut av døren samtidig som jeg må prøve å ikke spy for jeg er så kvalm. Skjønner ikke hvordan jeg skal rekke å få med meg selv og to unger ut døre uten en hjelpende hånd:(

Beklager alle dere, måtta bare blåse ut, vet liksom ikke hvor ellers jeg skal få sagt dette.

Er det flere som bekymrer seg for hvordan det vil bli med barn nr2??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt et par dager som høres ganske lik ut. Da satt tårene løst og jeg så ikke lys i tunnelen. Vi er jo veldig hormonell. Tror det du går i gjennom er ganske normalt, og klart det topper seg når man er sliten etter å ha sovet dårlig. Men det retter seg. Og jeg tror at alt kommer like naturlig med nr 2 som med nr 1. Man finner en måte å løse alt på.

Siden du er veldig sliten akkurat nå, kanskje du skal be om litt avlastning fra mannen din. Kan han levere en eller to dager, så du får hentet deg litt inn?

Jeg slet i flere uker med dårlig søvn. Våknet av tulla vår og ble liggende våken resten av natten dvs ofte 5-6 timer (for jeg la meg tidlig pga kvalmen). Når hun ikke våknet, så våknet jeg av meg selv etterhvert. Var så sliten og så grinete at du aner ikke. Men for meg ble løsningen å forsøke å legge meg senere. Det var vanskelig siden det er om kveldene jeg er mest kvalm, men det hjalp på nattesøvnen :)

Skrevet

tusen takk. godt å høre at det ikek bare er meg...

POenget er at samboer ikke rekker å levere eller hente forhan jobber et stykek unna, så jeg føler liksom jeg gjør alt, henter levere forbereder, lager middag osv. Og når an ikek gir meg fred på natten en gang ja da topper det seg..

(misforstå meg rett han er egentlig en flott mann som hjelper alt han kan) Men akkurat i dag står han ikke så høyt i kurs hos meg.

Tror han begynne rå bli temmelig lei av at jeg er så sinna oog grinete og. Jg gir ikke beskjed heller, bare går rundt å smeler med dører og demonstrerer.. burdel tatt meg litt sammen..

men likevell.. trenegr litt overskudd..

kanskej jeg skal prøve tipsete ditt da og legge meg litt senere..

har du to barn eller venter du nr 2?

Skrevet

Jeg venter nr 3, og skjønner akkurat hva du mener med innlegget ditt. Jeg er forferdelig sliten, og mangler totalt energi i dette svangerskapet, plagdes med kvalme og oppkast lenge, og søvnproblemer nå når jeg er i 3.trimester. Er mye alene med ungene siden gubben har mye reising på jobben. Min erfaring er at når graviditeten er over får man mer energi, og da går det stort sett greit med en unge til. Men det er klart det krever en del organisering med flere barn, spesielt når man skal komme seg ut og på jobb om morgenen. Men barna vokser og utvikler seg jo, og jeg synes eldstemann er mye enklere nå når han er 4 år enn da han var 2 år.

Skrevet

huff ja, da skjønner jeg at du er sliten. Har du slitt med kvalmen lenge?

Kanskje du kan be om at han tar tulla om ettermiddagen og natten noen dager, så du får hentet deg inn? Får du slappet av i helgene? Jeg har også en mann som er flink å hjelpe til. Men likevel føler man for å smelle litt når kroppen ikke fungerer helt som den skal og man er trøtt og sliten. Det skjønner han sikkert og han husker kanskje litt fra forrige gang :) kanskje du skal be om "frihelg" denne helgen? Sove til du ønsker å stå opp, våkne til ferdig frokost osv. Det hjelper sikkert både på humør og energi :)

Jeg venter nr 2. Men mannen min har en gutt fra før også, så annen hver helg er vi 4 og blir 5.

Skrevet

ja klat det er det jeg liksom tenker og, at når jg har født så blir det bedere og jeg har mer energi, det hadde jeg vertfall med tulla. men er så redd for at det ikke vil bli slik denne gangen.

Men det er vel bare ti å prøve å roe meg ned og håpe på at det går kjempe bra.

Tusen takk for gode ord--

Lykke til med nr 3 :D

Skrevet

Må si at mye av dette høres veldig kjent ut ja!!!!

Jeg er nå 28+3 og er SLIIIIITEN! Har vært det hele svangerskapet, og har vært delvis sykemeldt ganske lenge, resten av jobben kan jeg stort sett ta hjemmefra.

Men mannen jobber for tiden omtrent døgnet rundt, og han sover veldig mye dypere enn meg om natta så det er meg som våkner av snuppa...

Hun sover mye inne hos oss om natta, mye fordi jeg syns det er mindre slitsomt å ta meg av henne da, enn å måtte gå inn på rommet hennes hele tiden!

I natt var hun veldig urolig, og enden på visa var at selvom min kjære tok henne med opp i stua, ga henne mat osv, så lå jeg nede i senga og gråt før jeg sto opp i dag....

I natt skal vi forsøke og se om ikke kjærsten kan våkne, og så skal vi ha et par dager, en natt, avløsning av besteforeldre! Kjenner det skal bli godt!

Men det værste i dette er at jeg har dårlig samvittighet ovenfor jenta vår, har jo aldri overskudd til henne selvom jeg er hjemme om dagen...

Uff, ble visst en lang utblåsning dette også!!

LYKKE TIL alle sammen! Jeg er sikker på at ting ordner seg når nestemann kommer allikvel!!!!

Skrevet

ja ikke minst denne dårlige samvittigheten for tulla. stakkar er ikke hennes feil at mamma erslapp og ikkr orker reise seg opp fra sofaen:(

Håper det blir bedre snart. POser p åmed vitaminer og prøve en god tur i frisk luft hver dag, så satser jeg på det blir bedre.

Men gruer meg til sambo kommer hjem og vi må ta diskusjonen fra imorges ferdig! håper det ordner seg...

Skrevet

hei

har dere ikke ett annet rom noen av dere kan bruke på natta da siden du ikke får sove pga av at mannen snorker?

sånn at du får meir energi til den andre på morgånen...

lykke til videre :)

Skrevet

ja tenkte å lage til på gjesterommet i dag, men er liksom litt trist å måtte ligge på hvert sitt rom. og ulempen er at det er i 2 etg så er ikke sikkert jeg hører prinsessen om hun våkner. Men kan jo forsovidt ha babycal.

TRor det blir slik i natt... Eller mulig samb blir sendt opp;)

Skrevet

Når eldstemann våkner om natta, våkner ikke mannen min heller så raskt som jeg, men jeg er så ondsinnet (he, he, jeg kaller det egentlig rettferdig!) at jeg dytter han i sida til han våkner, så får han gå å ta seg av barnet. Mange morgener våkner mannen på eldstemannen sitt rom, og husker ikke en gang at han har gått dit. Vi har fått en 1.20 rammemadrass der, sånn at det alltid er plass til en voksen i senga når det trengs, det var mye bedre enn ei vanlig 75 cm bred barneseng. Selv tar jeg 1- åringen om natta, han er heldigvis en skikkelig syvsover.

Skrevet

oppdatering:

Huff følelsene tok litt overhånd i dag. Fikk ordnet opp med sambo når han kom fra jobb i dag, det var deilig. Så nå skal han sover på gjesterommet i 2 rtg noen dager så jeg får kommet meg lit ovenpå.. skal bli deilig, men litt trist å måtte sove på hvert vårt soverom, men det får gå for noen dager:)

Hilsen en med bedre mot:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...