Lykkeliten86 Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 har kun prøvd og tørd å ha på leverpostei til nå, men han begynner å bli lei
angelwings Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Leverpostei Prim Makrell i tomat Det er hvertfall det vi har testa ut her i huset
Blue Lady ♥ Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 skal man ikke vente med makrell/fisk til de en nærmere 1 år? er litt lei av bare leverpostei her nå,vil prøve noe nytt..
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Vi har prøvd leverpostei, makrell i tomat (vi har gitt fisk til jenta vår da det ikke finnes allergier i familien), naturell smøreost og avokado. Har sett at andre også har brukt banan, men det bruker ikke vi da hun får banan som mellommåltid, og noen har også brukt fruktmos. Har også sett at noen bruker kaviar, men det har vi heller ikke prøvd, da jeg tror at det inneholder mere salt enn de andre alternativene.
Lillegull2008&2010 Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 ost og skinke smøreost har vært veldig populært hos min gutt. ellers har vi makrell i tomat på, leverpostei, hvitost. Brunost har vi også prøvd. når vi begynte med brødskive i 7 mnds aldern smørte jeg fruktmos på, da ble det iallefall pålegg uten både salt og sukker. syltetøy har han fått smakt en gang vi ikke hadde noe annet, men det likte han heldigvis ikke Kaviar har vi ikke prøvd, innbiller meg at det er så sterkt?
Lykkeliten86 Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2009 takk for svar, synest det er så vanskelig pga jeg vil ikke gi han pålegg med noe særlig sukker, salt eller krydder i
Lykkeliten86 Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2009 og så har jeg heller ikke tørd å prøve smøroster siden d inneholder jo melk som de ikke skal ha ? er jeg lit hysterisk ang det muligens ?
Lillegull2008&2010 Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 man skal være påpasselig vet du hvis det inneholder melk er det så små mengder at det har neppe noe å si(men jeg vet ikke da) Helsesøster som sa vi kunne prøve smøreoster, og hun er da veldig påpasselig med at de ikke skal ha melk før 1 år. Man kan jo ha melk i matlagingen fra ca 10 mnd, og det er jo ren melk, så hvis det har litt i en smøreost så tror jeg ikke det er så farlig.
mastermind Skrevet 13. januar 2009 #10 Skrevet 13. januar 2009 Her er prim en suksess. Ellers har vi brukt nestle sin yogurt med pære og banan, eller fruktmos. Smøroster skal funke tror jeg. Finnes en del sylter uten sukker. Iallefall har Spar en ripsgele.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 13. januar 2009 #11 Skrevet 13. januar 2009 Kaviar og smøreoster kan være en idé!
Isabella12 Skrevet 14. januar 2009 #12 Skrevet 14. januar 2009 Du kan fint bruke pålegg med salt; det er jo kun små mengder det er snakk om. Kaviar, ost, markrell osv anbefales fra myndighetene. Du kan jo evnt bake brød uten salt selv. Jeg gir fortsatt brød uten pålegg fordi han liker det. Plukker biter selv og tygger på skorpen.
mamsen=) Skrevet 14. januar 2009 #13 Skrevet 14. januar 2009 Vi veksler mellom prim og leverpostei, hun er kjempe fornøyd med det! Baker brødet selv jeg slik at ikke det inneholder salt. Hadde noen tilfeller med kaviar på brødskiva men hun fikk utslett på kroppen som jeg fant ut måtte komme av det.
**Lykke** Skrevet 14. januar 2009 #14 Skrevet 14. januar 2009 Jenta mi får kaviar, leverpotei,skinkeost og ellers det som ser godt ut i kjøleskapet. Makrell i tomat har jeg ikke tort og gi henne, pga det er fisk og fordi jeg inbiller meg at det er ganske sterkt. Dessuten synes både jeg og mannen at det er pyton så det blir jo forsåvidt selvregulerende:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå