Gå til innhold

Ella26 er du her - eller har du bytta nick??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippiiiiii - Nå kommer jeg etter på 1 tri =)

Endelig - det tok 1 pp lenger for oss enn for deg, testet positivt i går 5 dager FØR IKM og sliter allerede med trøtthet og kvalme - kan ikke huske at jeg fikk symptomer så tidlig i forrige svangerskap.

Har termin den 29.09.09 =)

Hvordan går det med deg??

Klems

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Så gla jeg ble nå, gratulerer!! Jeg har ikke hatt tilgang på data siden før helga, første gang nå i ettermiddag. Og da gikk jeg raskt inn på BliGravid hvor jeg oppdaget at du hadde testet positivt! Måtte grave litt tilbake for å finne denne tråden :) Så utrolig gøy - da har du termin akkurat 1 mnd etter meg :)

Jeg har hatt det litt slitsomt med mye kvalme og oppkast, de har rettet seg litt nå, spiser ofte og lite for å holde det under kontroll. Gleder meg til jeg når 12 uker, kanskje det slipper litt taket da...

Tidlige symptomer ja, men du produserer kanskje mye hormoner tidlig siden du tester positivt tidlig? Kanskje de som lager litt problemer for deg. Hvordan var ditt forrige svangerskap?

Skrevet

Hei Ella26 - så glad jeg ble for å høre at du var her =) Jammen har vi vært heldige og blitt gravide fort - du bare 2 pp`er og jeg 3 =) Kjempestas!!!

Uff - har du kastet opp mye? Når begynte du med det? Godt å høre at det har rettet seg litt nå... jeg også gleder meg til vi når 12 uker - du når jo den magiske grensen 4 uker før meg, hehe =)

Ja, synes jeg har fått tidlige symptomer, kan ikke huske at jeg var sånn med første. Har funnet frem den gamle babyboken fra forrige gang for jeg var nemlig flink til å skrive litt i den hver dag/eller sammendrag for hver uke - du vet den svangerskapsboken du får hos legen. Kan anbefale deg og skrive litt i den - er kjempemorsomt å ha og spesielt hvis du får en til senere, da kan du ta den frem og sammenligne slik som jeg gjør nå...

Altså forrige svangerskap var jeg litt kvalm i noen uker, fra uke 6-9 men ingen oppkast!!! Husker at jeg var veldig trøtt, de samme ukene som kvalmen altså fra uke 6 til 9 - så ble det også litt bedre. Var egentlig ganske frisk i forrige svangerskap, ihvertfall sammenlignet med denne gangen...

Nå ligger jeg bare som ett slakt på sofaen hver dag og alt er liksom ett ork. Har jo hørt at man får tidligere symptomer med nr 2, fortere mage osv - men synes likevel det er tidlig... Før jul drømte jeg jo at jeg fikk tvillinger, så får håpe at det ikke er det, satser bare på en, men skulle det være to så er det helt greit - de er velkomne begge to - men jeg håper på bare en da =) Men det kan jo være forklaring på at jeg testet så tidlig og har så klare symptomer allerede.

Sliter nå med uvelhet, svimmelhet, litt kvalm (men ikke noe uttalt med oppkast - og håper jeg slipper det), brystene er helt forferdelig vonde og jeg fryser innmari hele tiden, bare hutrer og skjelver uansett hvor mye ullklær og ulltepper jeg har rundt meg, brrrr =)

Ble sykmeldt denne uka jeg for jeg måtte gå hjem fra jobben på mandag da jeg var så uvel, og så ringte sjefen min meg i stad når jeg leverte datteren min i barnehagen. Han spurte om det gikk bra med meg og jeg sa "myyyye bedre" - han lurte på om jeg kom til uka og jeg sa; jada - jeg er på plass på mandag!! Gleder meg til det! for akkurat da følte jeg meg bra - så kommer jeg hjem etter å ha levert datteren min i barnehagen og så detter jeg ned på sofaen som ett slakt, orker ingenting - ble såååå sliten av den lille gåturen bort til barnehagen.

Prøver å spise litt, men alt smaker liksom pyton - så hvordan skal jeg greie å gå på jobben igjen til uka?? Vurderer å ringe legen igjen å få litt lengre sykmelding - men får så dårlig samvittighet overfor jobben siden jeg har sagt at jeg kommer... What to do?? Hva ville du ha gjort? Greier du deg fint på jobb eller er du sykmeldt?

Forrige gang var jeg på jobb helt til jeg var en 16 uker på vei - deretter fikk jeg bekkenløsning og klem på isjasnerven og så ble jeg sykmeldt resten av svangerskapet... =( Det var kjedelig...

Gleder meg til å høre mer fra deg...

Hvordan gikk første legebesøket ditt??

Klems

Skrevet

bare dytter denne litt opp jeg =)

Skrevet

Hei igjen!

Har hatt en litt tung dag i dag med mye kvalme, men nå mot kvelden føler jeg meg litt bedre heldigvis..Har vært veldig kvalm de siste 2 ukene, det har vært veldig slitsomt. Man lærer seg jo noen triks med spising osv, så for det meste klarer jeg å holde det under kontroll. Er sykemeldt noen dager til nå, men håper jeg kommer meg på jobb snart. Føler jeg blir veldig fokusert på kvalme, og kanskje det blir bedre å komme seg litt i aktivitet på jobb :)

På den andre side - føler du deg ikke i form så er det ikke vits i å stresse med å komme igang igjen! Det som kan skje da er at du blir fryktelig sliten og da blir sykemeldt lenge. Så jeg synes du skal ta det med ro noen dager til og så kan du jo kanskje starte forsiktig - feks med aktiv sykemelding? Spesielt siden du hadde bekkenløsning sist, det har jo en tendens til å komme tilbake.. Kjenner du noe til den enda eller?

Jeg har ikke vært hos legen enda, skal når jeg er ca 10 uker. Blir spennende, men har skjønt det sånn at det ikke skjer så mye. Men da er det jo bare 2 uker til den magiske 12 ukers grensa, og enda nærmere ultralyd. Håper virkelig jeg er en av dem som blir i storform i 2. trimester, at jeg slipper unna kvalmen da. Bortsett fra den er jeg jo i grei form, men den påvirker jo det meste man skal gjøre iløpet av en dag,

Spennende - kanskje du bærer på tvillinger?? Det er jo en litt skremmende tanke, men sikkert koselig det også hvis det skulle skje:)

Ha en fortsatt fin lørdagskveld! :)

Skrevet

Hei igjen =)

Ja det er alltid godt å være på jobb - det blir ett annet fokus og det er jo bra, for da går jo også dagene fortere.

Hadde en dag i går som jeg følte meg ok på formiddagen og gikk igang med husarbeid - det resulterte i kvalme og svimmelhet og jeg måtte legge meg på sofaen for å hvile etter ett par timers husarbeid - da sov jeg i over 1 time på sofaen uten å ense hverken mann eller barn som så på barnetv og spiste lørdagsgodt!!! Ble jo helt utslitt, hehe =)

Får se an formen i dag og i morgen og så se om jeg ringer legen for å få forlenget sykemelding... slik jeg var i går greier jeg ikke å gå på jobben med. Jeg jobber som saksbehandler og må ha konsentrasjon på topp hele tiden - vanskelige arvesaker/juss - men jeg håper å komme meg i jobb igjen etterhvert. Det er jo ofte de første ukene som er værst og de siste ukene er jo tyngst - følte meg jo ok i 2 trimester til tross for bekkenløsning. Kjenner ikke til noe av dette nå, så håper jeg slipper unna - får bare ta det som det kommer...

Håper ikke jeg bærer på tvillinger, at det bare er en, men skulle det være det - er de velkomne begge to - må da bare revurdere å bytte litt soverom for å gjøre mer plass etc - men håper det bare er en da - er jo mer enn nok å bare ta seg av en synes jeg =)

Ønsker deg lykke til med på første legekontroll - du må huske å ta med urinprøve (morgenurin), så tas det blodtrykk og legen fyller ut det berømte helsekortet. Så tar du blodprøver for å finne Hb, hvilken blodtype du har osv - så det skjer jo litt allikevel =)

Lykke til - du får skrive inn her da og fortelle hvordan det har gått, for jeg kommer jo til å følge med deg fremover =)

Ha en strålende fin søndag =)

Klems

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...