Elin snart mamma til 3 Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Er det noen fler som har dette.. kommer i tak på kvelden når jeg har lagt meg ned å er skikkelig vondt. Prøvde å google samt søke på bim i går, men fant liksom ingenting! Jeg har 41 dager igjen så regner jo ikke med at det er lillegull som vil ut. Magen er steinhard hele tiden da å disse smertene stemmer ikke med beskrivelsen på kynnere.
heleneogde2gutta Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 hei Elin08, jeg har endel smerter på undersiden og hø.side av mage når jeg ligger til høyre, tenker alltid at det er ligamentene som strekker seg, for meg ligner smertene på de. Har du tenkt i de baner? Hva med å legge seg litt høyere i senga? lykke til!
birrisj05.02.09 Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Jeg har også smerter på undersiden, og spesielt høyre side når jeg skal sove. Derfor snur jeg meg alltid tusen ganger i løpet av en natt, fordi jeg blir sliten av å ligge på en side for lenge. Virker som det presser mer på urinblæra når jeg ligger på høyre side også, uten at jeg egentlig vet hvor urinblæra ligger. Gjør kjempevondt å reise meg opp fra senga når jeg er tissetrengt, og går som oftest høvelig over når jeg har vært på do. Kjenner det også hvis jeg har ligget eller sittet i samme stilling lenge, når jeg da reiser meg. Da gjør det vooondt under magen. Så lenge det går over og ikke bare er vondt hele tiden, så er det nok ikke noe farlig. Jeg får kjempevondt nedover når babyen sparker oppe med ribbeina, for da bøller den seg nedover. Det er sikkert bare veien til modning..
Elin snart mamma til 3 Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2009 heldige dere er som klarer å ligge på siden jeg klarer bare å ligge på ryggen støttet opp med en haug med puter. Smertene som er øverst på fjåsa/nede under magen kommer i skikkelige (krampe) tak uansett om jeg akkurat har vært på do eller ikke desverre. For dere som har baby som har festet seg.. kan det være noe ømt bekken i forkant pga det kanskje?? Aner jo ikke hva som er normalt og ikke. Vet bare at det er kjempe vondt når det holde på.
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Dette høres ut som maserier spørr du meg! Jeg har hatt kynnere i ryggen uten smerter over fjåsa. Men det var da jeg fikk slike tak over fjåsa - nederst på magen at jeg ble bedt av vakthavende jm på a-hus å komme inn for å ta ctg-test. Dvs om du har rier. Men du må jo ha krampene når du tar testen. Jeg hadde ikke det lengre da jeg kom inn, men hadde hatt dem hele natten. Kroppen din forbreder seg kanskje på å føde... Hør med jm, da er du tryggest! Masse lykke til!
Daizy, mor til 2 Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Hei. Jeg har vondt ganske ofte nederst i magen. I samtale med jordmor, lurte vi først på om det kunne være bekkenet som gjorde vondt.. Men vi kom vel egentlig fram til at det må være på grunn av at barnet ligger veldig langt nede. Vet du hvordan barnet ligger? Mitt barn har ligget langt nede siden ca uke 24, og har ført til litt vondter innimellom. Min mage er også steinhard hele tiden, og jeg har et veeeeldig aktivt barn i magen.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2009 Jeg aner virkelig ikke om han ligger langt nede. JM har ikke sag noe om det (var der i romjulen) å skal ikke til legen før i slutten av januar. Tror egentlig ikke han har sunket langt ned i bekkenet for baken er rett nedenfor venstre putt. Siden jeg har morkaken foran merker jeg ikke sååå mye aktivitet heller utenom når han driver å snur seg da da stikker han rumpa ut Virker i allefall som det ikke er noe å bekymre seg for. Blir det værre så får jeg bare ringe ahus. Fram til da putter jeg det i kategorien maserier eller modning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå