Malin G. Spann Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Sønnen min er 7,5 mnd. Vi har ikke gått på babysvømming da bassenget her hvor vi bor har vert stengt i 1 år. Når har det opnet igjen. Jeg hadde jo egentlig tenkt å begynne med babysvømming da småen var helt liten, men det lot seg da ikke gjøre. Er det forsent og begynne nå? Med tanke på lukkemuskelen (vet ikke hva det heter) som gjør at det går ann å dykke med små babyer. Noen som vet når denne slutter å fungere. Jeg er så sur. Hadde så utrolig lyst å gå på babybading.
Piipii Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 har hørt om flere som har begynt så sent, så det er bare å prøve:) Vanligvis opphører denne rundt 6 mnd alderen, så tviler på at det skal ha noe å si med 1,5 mnd. Kontakt svømmingen og hør, eller så er det jo bare å prøve en gang før dere betaler:)
It's all about me Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Lukkemekanismen er inntakt til de er 9 mnd. Og skulle den være svekket er det fult mulig å trene den opp igjen. Srart på babysvømming du, bedre sent enn aldri.
mamman til to gutter Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Den eldste når vi begynte var ca 6mnd og det gikk veldig bra. Vi fikk også beskjed om på første kurset vi gikk, at poenget med babysvømming ikke er å få lukkemuskelen til å fortsette å virke, men å få barnet til å skjønne at det skulle holde pusten når man dykker det. Så hvis dere og instruktøren tar hensyn til at han er 7,5mnd, bør ikke det gjøre noe. Det kan jo også hende at de starter egne kurs med eldre babyer, ettersom de har hatt stengt så lenge, det er jo helt sikkert flere enn dere som kunne tenke seg å gå på svømming. Jeg ville funnet ut hvem som holder kursene og ringt og snakket med dem.
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Poenget med babysvømming er jo ikke å dytte de under vann akkurat, så du kan begynne uansett alder. Det er jo opplevelsen ved å være i vann og gjøre dette sammen som er viktig.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Det er ikke for sent ) Vi begynte da snuppa var 9mnd og det gikk veldig fint både fysisk (ikke noe problemer med å "lukke" under vann) og ikke minst så storkoste hun (og vi) seg (oss). Sendte noenlunde samme spørsmål til instruktøren på forhånd og hun sa hun hadde begynt "sent" med alle sine unger uten problem. Kjør på - men som ved alle tidspunkt for start; se an ungen om h*n trives i vannet, jeg syns ikke det er noe poeng å gå dersom h*n åpenbart ikke syns det er noe kos med vannet ) (min personlige mening da).
3b@rnsmor-30* Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 kan være for sent i forhold til lukkemuskelen, men uansett har jo barn godt av å lære seg å være i vann og ikke være redd for å være under vann. ville meldt på kurs jeg. skader jo aldri å gå på bading med dem da!
trillemamma Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 Det er aldri for sent. Den dagen han er for stor til babysvømming kan dere begynne på småbarnsvømming. Poenget er jo at han skal lære seg å trives i vannet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå