Gå til innhold

Å skrive om graviditeten sin på facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett noen av mine "venner" på facebook annonserer at de gravide når de er 4-5 uker på vei. Jeg fatter ikke at de tør!? Når man vet hvor mange prosent som spontanaborterer, hvorfor vil de at alle skal vite det så tidlig...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

si det.... kanskje det er for å få myyyyeeee oppmerksomhet?:-)

Skrevet

50 % av alle befruktninger blir det jo ikke noe av.... og dessverre både tester og annonserer dagens kvinner sine graviditeter litt for tidlig... Det man ellers hadde vært uvitene om, blir man jo i dag fullt velvitende om..., men da bør man også være mer forberedt på at det kan gå galt, og ikke ta sånn på vei for det... Beklager å måtte si det, men jeg synes liksom det blir litt overdrevet å snakke om 'en engel i himmelen' osv, og gjøre et kjempenummer ut av det, når man spontanaborterer helt i begynnelsen av et svangerskap. For noen år tilbake trodde man bare det var en kraftig mens, liksom...

Skrevet

Da får vi gå ut fra at de er klar over risikoen for abort, og at de har tenkt å være åpne om det også. Tenker jeg

Skrevet

Synes det snodig å skrive om uansett, med mindre man snart skal føde!! Jeg annonserer det iallefall ikke der

Synes også det er rart folk som legger ut masse familiebilder

Skrevet

Mine venner skriver også om graviditeten sin på facebook, men de er alt fra 9 til 14 uker på vei. For meg kan de bare skrive om det. Syntes det bare er koselig å lese. hadde sikkert gjort det selv :-)

Er jo ikke noe galt i og legge ut bilder heller, du kan jo selv bestemme hvem som skal se bildene dine.

Skrevet

Jeg synes ikke noe om at folk skriver på facebook når de bare er noen uker på vei... Selv skrev jeg det på facebook, men da var jeg 4 mnd på vei, og "alle" visste at jeg var gravid!:) Synes heller ikke det er greit at folk legger ut fullt av bilder av barna sine på facebook/nettby... MAn vet jo aldri hvilke syke folk som finnes der ute, og hva de kan komme til å bruke bildene til... Det er jo veldig enkelt å bare kopiere bildene folk har på kontoen sin..:/

Skjønner ikke at folk tørr...

Skrevet

Dette får jo folk velge selv. Folk er klar over at det er sjangs for spontanabort så tidlig i svangerskapet. Jeg har ikke lagt det ut på facebook, men synes det er altfor strengt med den 3-månedersregelen. Hvis det skulle gå galt så vil man jo snakke med foreldre/søsken og venner uansett så jeg synes folk peser litt vel mye med den "regelen".

Skrevet

Eneste problemet er vel at manm må annonsere når det går galt også. Så er ikke det noe problem, ser ikke jeg problemet. No problem!

Skrevet

Ja, jeg ser ikke helt vitsen med å annonsere graviditeten dagen man tar en positiv graviditetstest.. Men nå er jeg også litt "privat" av meg, og hadde ikke ville fortalt alle og enhver om spontanaborten fordi det kan være vondt å gå igjennom..

Opp til hver enkelt hva de vil gjøre men :)

Skrevet

Det har jeg også tenkt over. Jeg hadde aldri turt å gjøre det iallefall.

Skrevet

Jeg fortalte det i uke 4.Og gledet meg enormt og ville dele det med alle.

Hadde jeg mistet hadde jeg også hatt mennesker rundt meg til å støtte meg

Skrevet

Kanskje ikke alle bryr seg om de senere må skrive at de fikk en abort.

Å nå er det ikke så forferdelig mange prosent som ender i SA da, 25% eller no?! Kanskje 30?

Skjønner ikke hvorfor du bryr deg om hva andre gjør jeg. Har du et så kjedelig liv?

Personlig så sa vi ingen ting før etter 12 uker, for jeg hadde ikke taklet alle "å stakkars dere" "spira sitter neste gang" " nesten alle opplever en SA" osv.

Skrevet

Joda, 50% av alle befrukninger, men "bare" 25-30% er klarover at de var gravide.

Skrevet

Jeg lurer på om du kommenterer på statusen til disse vennene dine og jeg, med ting som "Ha ha, 4 uker, du veit at sjansen for abort er x%? Utrolig dumt av deg å skrive her altså".

Kan du ikke bare la folk annonsere det de vil?

Skrevet

Synst det er teitere at noen annonserer graviditeten på FB og blir sure over at andre sprer det videre, hahaha ..

Skrevet

jeg anonserte det ganske tidlig. rett å slett fordi jeg var veldig stolt. klarte ikke å ikke fortelle det, var så glad å stolt at det bare måtte ut.. hadde det så skjedd at det hadde det godt galt så hadde jo mine nærmeste fått vite det.. å de som ikkeer så nærme hadde vel skjønnt det etter hvert uten at jeg hadde behøvd å anonsere det å..

Jeg skjønner forsåvitt ikke hvorfor folk er så opptatt av hva alle andre gjør.

Skrevet

Neivel? når mener du at man er gravid nok til å annonsere det da? Ved fødselen? Og når har man en garanti for at graviditeten blir levende barn? Jeg mister når jeg var ca 22 uker på vei. Skulle jeg være flau ver at jeg hadde sagt jeg var gravid da? "å, iiiik, hva vil folk tro"

Er vel sånne som deg som henger i gardinene og lurer på hvor sent naboen har besøk og slenger dritt bak ryggen på folk..

Skrevet

haha "Er vel sånne som deg som henger i gardinene og lurer på hvor sent naboen har besøk "

så bra =) ser det for meg =p

Skrevet

Jeg synes folk kan legge ut akkurat hva de vil på facebook. Dessuten er de ikke alle som har 500 bekjente på facebook. Mange deler personelige ting fordi de kun har gode venner på facebook. Og skulle en spontanabort skjer så er vel det greit? En spontanabort er jo helt normalt, men ofte veldig vanskelig for de som opplever det. Mange opplever antakeligvis at de hjelper å snakke om, og være åpen rundt dette.

Jeg har en venninne som skrev på facebook at hun hadde hatt en spontanabort og at hun var veldig lei seg. Synes det er helt i orden. Da vet jeg det, og kan ta hensyn til det om jeg møter henne. Hun er ikke en god venn heller, kun en bekjent.

Skrevet

Hvorfor denne hemmeligheten rundt det å være gravid?

Jeg fortalte det ganske fort til alle sist jeg blei gravid, hadde jeg mistet hadde jeg fortalt det uansett.. Skulle tro det var en skam å ha en SA eller MA,. Men det er ingen skam, det er forferdelig trist greie man hadde hatt godt av å kunne snakke åpent om. Men de fleste bare stenger det inne, later som ingenting osv...

Nei, jeg syns man får nyte gravidteten sin og dele den med alle, enten om den varer i 5 uker eller 9 måneder...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...