Gå til innhold

Keisersnitt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man kreve å få keisersnitt, og i tilfelle før termin ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei man kan ikke kreve keisersnitt uten grunn. Skal det bli foretatt keisersnitt må det være en medesinsk grunn for det. Fødselangst er heller ikke automatisk grunn til keisersnitt.

Skrevet

Alle planlagte keisersnitt blir gjort før termin, på Tønsberg ca 7-10 dager før.

Du kan nok ikke kreve et keisersnitt, men det er lov å be om det. Har du en fastlege eller gynekolog kan de henvise deg til samtale på sykehuset.

Jeg hadde hastesnitt med førstemann, etter å ha ligget i veldig mange timer uten at det ble mer enn 4 cm. åpning.

Med nr. to ba jeg derfor om planlagt keisersnitt, fordi jeg ikke tok sjansen på en sånn opplevelse igjen. Både jordmor og lege på sykehuset prøvde å få meg til å føde vanlig, men jeg hadde bestemt meg. Og angrer ikke på det.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Keisersnitt, planlagte, blir som regel tatt i uke 38.

Det er få sykehus som tvinger kvinnen til å føde vaginalt dersom hun ikke ønsker det. Snakk med din lege/jordmor dersom du ønsker KS. Forklar grundig hvorfor du ønsker KS. Smør gjerne på litt, blanke tårevåte øyne kan også funke. Viktig at du får fram hva du mener og at de forstår alvoret ditt. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...