Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Mener å ha lest noe om et naturpreparat som skulle hjelpe..Plages svært mye av angst og uro, og tør ikke kontakte lege! Sliter med dette alene, og ingen vet om det... Er klar over at det bare er et spørsmål om tid før jeg må ha noen å snakke med, men tenkte å prøve dette naturmiddelet først. Kan noen hjelpe meg med hva det heter?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Det fnnes mange forskjellige. F.eks. Valerina dag, Nervisan, eller rett og slett kamillete. Det siste fåes kjøpt i vanlig butikk. Har funket bra på meg. Ta gjerne tre teposer i en kopp og med litt sukker smaker det godt;) Dersom du er gravid, sjekk ut at naturpreparatene du velger å ta kan tas i svangerskap. Ellers er et bra tips en kjapp joggetur/rask gange når det er som verst. Men hvis du føler at du trenger noen å snakke med så går det jo an å ringe en psykolog selv, du må ikke nødvendigvis gå gjennom legen. Selv gikk jeg gjennom legen, gruet meg veldig, var redd jeg skulle bryte sammen... Og det gjorde jeg jo og. Gråt og gråt og gråt... Men det gjorde ikke noe etterpå for jeg følte meg tøff som hadde våget. Lykke til. Angst er et helvete, men det går an å bli veldig mye bedre;)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Takk for gode råd! Er ikke gravid, men ønsker å prøve naturmiddel istedet for "vanlig" medisin, for å se om dette kan være nok. Skal se på de du nevner, det med teen var jo et kjempebra forslag! Hvis det faktisk fungerer er det jo ingenting som er bedre:) Ellers var det et godt forslag å ringe psykolog direkte dersom det går så langt...Jobber tett opp mot legene her jeg bor, og har lite lysst til å gå gjennom dem. Trener fast tre ganger i uka, og mer rekker jeg nok ikke med en liten en hjemme. Men du har helt rett i at det er god hjelp i det også!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 hei jeg må bare spørre ut om noe, vet ikke om du kan svare meg eller om vi har det samme... helt siden babyen min ble født har jeg fått mer angst, dødsangst.. jeg tenker det verste hele tiden, og e redd alle skal dø. ser for meg fæle ting som ikke e verdt å sette ord på engang... har jeg alvorlig angst eller? tror jeg skal prøve naturmedisin jeg og!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 johannesurt!!! fås kjøpt i helsekost butikker.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 www.otft.no Sjekk ut dette. Heter tankefelt terapi. Begynn med å sende en mail. Det koster litt, men så har du igjen for det livet ut...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Jeg tenker at naturmedisin i alle fall ikke kan skade... Jeg har ikke selv dødsangst eller slike tanker som du beskriver. Jeg kan derimot få "innvendig" panikk dersom jeg ikke har mulighet til å stikke av fra ulike settinger. Det vil si at å sitte på buss, båt, fly osv er et mareritt for min del. Jeg må alltid ha en plastpose i veska i tilfelle jeg å kaste opp, blir alltid kvalm når angsten setter inn. Må alltid vite hvor det finnes toalett, og må sitte i nærheten av døra dersom jeg er på konserter e.l.. Har flere ganger måttet gå av bussen før jeg er på rett holdeplass, fordi jeg rett å slett ikke klarer å sitte der lenger. På arbeid, hjemme, sammen med venner, -altså i kjente omgivelser osv er jeg derimot akkurat som alle andre. Dersom noen har tips, råd eller har opplevd noe lignende blir jeg veldig glad for tilbakemelding her!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #9 Skrevet 13. januar 2009 Kan noen være så snille at de legger ut dette på skravle for meg? Det er ingen som har nevnt det preparatet jeg egentlig mente, husker nok navnet bare noen skriver det:) Kanskje noen på skravle kan hjelpe? Tusen takk! HI
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Relana? Selges vertfall på apotek og enkelte spar-butikker. Har selv brukt det ved jobbintervju som jeg har grudd meg til.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 Takk for tips til deg også Det jeg har behov for er noe som roer meg ned der og da, akkurat i det jeg kjenner angsten begynner å knyte seg...Noe som jeg vet fungerer! Det er jo til tider så ille at man får angst for å få angst...Vond sirkel! Ber igjen om at noen er så snille at de legger denne ut på skravle for meg..Trenger de tips og råd jeg kan få! HI
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #13 Skrevet 15. januar 2009 Sikkert ikke dette du mente, men svarer alikevel jeg;) Du sier du sliter med angst/uro. Jeg sliter noen ganger med depresjoner og at jeg hele tiden tenker frem og tilbake på enhver avgjørelse jeg har tatt. Blir jo nesten gal!!! Men det som hjalp meg var noe så enkelt som omega3 tabletter. Hvis du googler omega3 så ser du at mangel på dette kan føre til mye rart;) Tenkte i hvertfall å nevne det, selv om det ikke var det du spurte etter. Lykke til.
Stine? Skrevet 15. januar 2009 #14 Skrevet 15. januar 2009 Heisann:) Jobber selv på helsekost og har kjenner til disse typene: - Nervisan - Nervidix - Depridix - Ezy- life - Zen Bev - Euvekan - Rel X - Melissa Johannesurt har ikke helsekost lov og selge lengre for det er regnet som legemiddel og fåes derfor på apotek
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå