overkill Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Eg har tidlegare skrevet om naboen vår som parkerar slik at ho hindrar tilkomsten til fellesareal. Det nye no er at vi i haust hadde møte i sameiget der vi ma diskuterte korvidt vi skulle bygge gjerde rundt fellesarealet. Denne naboen ville ha slikt gjerde og ville umiddelbart leige folk til å bygge det. Fleirtalet gav derimot uttrykk for å først ville vite kva kostnaden kom på, før vi kunne ta stilling til om vi ønskte slikt gjerde. Utan at det var avklarte sette ho likevel igang bygging. Gjerde sto ferdig til jul, og rekning vart levert kasserar i sameiget med beskjed om å betale. Rekninga er handskreven og det finst ikkje billag. Vi har grunn til å tru arbeidet er utført svart. Korleis forheld ein seg til slikt? Treng gode innspel.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Det er vel ikke anledning for styret å betale for tjenester det ikke er fattet vedtak om i styret? Sjekk vedtektene, og lovverk om sameier eller borettslag.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Her i borettslaget er det ikke hjelp i å sende regning til styret for noe som ikke er godkjent på forhånd. Så lenge det ikke er fattet styrevedtak, så kan en ikke bare sette igang. Og jeg ville hatt en skikkelig kvittering fra de som har gjort arbeidet. Det tror jeg en kan kreve som minstekrav. En kan da ikke kreve penger fra folk som ikke har bestilt varer. Hun har bygget noe på et område hun ikke eier, og dermed kan det rives.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 1. Svelg kamelen, godta regningen og la gjerdet stå. 2. Krev at gjerdet fjernes, da det var satt opp uten godkjenning fra resten av sameiet, og la damen beholde hele regningen.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 En sånn regning betaler man faktisk ikke. Si til dama at dere trenger ordentlige bilag og ikke håndskrevne av henne. Kan hun ikke fremvise dette så får gjerde stå for hennes regning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå