1606 Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Kan noen fortelle meg om det er ok og ha massse kynnerre i løpet av en dag når man har en forandliggende morkake? Fått beskjed om at jeg skal ring inn om jeg har mye av det, men føler lissom at jeg er litt til bry pga kynnere. Jeg skal som sagt ikke føde pga at det ikke er noe åpning til barnet, så derfor skal jeg ikke ha kynnere heller..ike mye. Føler også litt press nedentil, men det er normal det også sier de.... Dette er min nr 3, men født flott de to andre...så dette er nytt for meg, Noen som kan hjelpe meg??? Takker takker for svar klem
.:(HerQ):. Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Hei! Jeg sitter i samme situasjon som deg, har vel 4 uker igjen til mitt KS, og fått beskjed om at jeg skal si ifra hvis jeg får mye ubehagelige kynnere. Grunnen er ikke kynnerene i seg selv, som alle får uansett fødsel, men blødningene de kan forårsake. Når du får en kynner åpner mormunnen og livmorhalsen seg LITT, og gnisser på morkaka. Og den inneholder mye blod! Så hvis morkaka blir irritert begynner den lett å blø...! Og da blør du! Da er det rett inn! Sykehuset har sagt til meg at jeg skal ha en veldig lav terskel for å ringe.... Håper jeg ikke har skremt deg nå, dette er bare fakta, er ikke alle som trenger å begynne å blø en dråpe. jeg har ikke blødd noe enda og håper at jeg slipper unna:) Får jeg spørre om du er i jobb enda, eller om du er SM? Lykke til!
1606 Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2009 Tusen takk.... Har du ringt inn? Jeg venter lissom i det lengste jeg da...se ann denne dagen her før jeg ringer. Kan jo bare høre hva de har og si osv..men regner med at jeg bare får beskjed om og ta det med ro osv...men men, Bedre og ringe en gang for mye:-) Jeg jobbet tom jula jeg...da ble jeg sm pga at jeg skal ha ks nå om 13 dager. Jobber på småbarn i bhg:-) Jeg har heller ikke blødd noe enda, emn tro meg..: jeg sjekker dette papiret opp og ned når jeg er på do:-) Har du noen barn fra før? Jeg har to herlige gutter på 7 og snart 3...de har jeg fødet så normalt det går ann....mens nå kommer jenta mi og da er det bare tull vettø:-) Hva vi ikke ofrer oss for:-) Bare kos det da.... Håper og høre fra deg. Klem og lykke til videre:-)
.:(HerQ):. Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Hei igjen:) Jeg har ikke snakket med føden enda, men jeg er inne til kontroller på sykehuset annenhver uke nå, så de sjekker meg opp og ned. Regner med du har fått sexnekt osv? Legen sa til meg sist at det er INGEN TING som skal oppi deg bortsett fra ultralydproben...! Ingen som skal få ta noen undersøkelser eller noe. (Da selvfølgelig pga fare for irritasjon). Det dopapiret ja, DØD over det som det er litt rosaskjær i (ser liksom ut som rosa prikker, og når det blir vått ser det veeeeeldig ut som blod for en hysterisk gravid dame!!) Men ingen tegn til blod enda:) Har en drøy mnd igjen til KS og legen ville sykmelde meg 100%, men jeg skal da jobbe iallefall 40% til jeg føler at jeg ikke orker mer. Er frisør, så jobben er jo tung, men har en HERLIG arbeidsgiver og herlige kunder som tilrettelegger masse for meg.. Dette er førstemann, så jeg er spent! Du vet litt mer hva du går til... Eneste vi har å sammenligne med er vår lille Labrador på 4år... Og det blir litt gærnt det og:D Hør fra deg:)
.:(HerQ):. Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Da har jeg kommet hjem fra sykehuset... ble lagt inn på tirsdag, med en "vanlig mens blødning"... Ikke noe drama overhodet, men ringte føden og fikk beskjed om å komme inn.. Det ble tatt en ut og innvendig ultralyd, samt en gynekologisk undersøkelse for å se om jeg hadde noen åpning. (det var IKKE deilig!!) Så ble det strengt sengeleie i ett døgn, for å kontrollere blødningene som stoppet opp relativt fort. Jeg måtte bokstavelig talt ligge hele tiden, kunne gå på do, og rett tilbake i seng. måtte til og med ligge å spise! Men dagen etterpå fikk jeg lov av legene og bevege meg, rusle litt rundt og se om det begynte og blø igjen. Det gjorde det ikke, men de ville ikke sende meg hjem før idag bare for å være på den sikre siden. Jeg har ligget med CTG scan to ganger (to bånd rundt magen hvor de målte fosterlyd og eventuelle kynnere/rier, samt at jeg fikk en knapp jeg skulle trykke på hver gang jeg kjente spark eller bevegelse..) Veldig lite dramatisk hele greia, så hvis du skulle begynne å blø så ikke få panikk... Jeg fikk beskjed om at jeg skulle inn igjen hvis det begynte igjen. Begynner jeg derimot å fossblø, og de ikke får stoppet det, og det stoppes KUN ved sengeleie, så blir guttungen forløst tidligere, men allikevel ikke med hastesnitt. det er da fremdeles tid til forberedelse, spinal og forklaringer. Veldig betryggende, både for meg og sambo. Så veit du litt om det og:) Håper jeg ikke skal inn igjen, for det er utvilsomt kjedelig å bli "lenket" fast i senga i ett døgn:S (men trøster meg med at de gjorde det for en grunn og at det virka!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå