Gjest Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Da er første uke med ukesmeny over og jeg er litt stolt over å ha gjennomført det, vel, kanskje ingen bragd akkurat :-). Det var mye enklere enn jeg hadde trodd. Har satt opp ny meny for denne uka. Grunnen min til å gjøre det er ikke å spare penger, men å slippe å handle og planlegge i en hverdag som allerede har nok elementer. Deilig å ha eliminert en stressfaktor i hverdagen! Tror også vi blir flinkere til å spise mer fisk nå, legger opp til 2 fiskemåltider i uken.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Det bruker vi også, og alt går så mye enklere! Jeg har laget meg 8 forskjellige ukesmenyer der jeg har fisk 2 ganger i uka på alle. Så går jeg gjennom alle 8, og begynner så på nytt igjen på nummer 1. Da slipper man at det blir det samme hver uke, og man slipper å tenke så mye=)
line_n & sara Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 jeg lagde en nå i jula (m romjul og nyttårsaften) og det var så deilig å ikke tenke daglig på middag! så jeg hadde bestemt meg for å gjøre dette fast..noe jeg egentlig bare har utsatt og utsatt! men nå skal jeg jammen ta meg sammen! takk for inspirasjon!
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Jeg legger menyene inn i Excel, med linker til oppskriftene når de er hentet på nettet. Foreløpig bare 2 uker da, men det blir jo mer etterhvert.
mamarama og lille banan Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 ja, det er kjempelurt! du sparer faktisk litt penger også, blir jo færre innkjøp, og dermed færre impulskjøp. det er jo det som er haken med det da, en kan liksom ikke lage det som en har lyst på der og da. men det er jo lov å bryte ut av ukesmenyen innimellom og da jeg tror jeg skal begynne med det igjen, er ikke så kult å drasse med seg en liten baby på butikken mange ganger i uken
mamarama og lille banan Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 og enda en bra ting: du glemmer ikke lenger å ta opp noe fra fryseren til middag, for du vet flere dager i forveien hva du skal ha
musketingen Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Nå bl ejeg inspirert!!! Dette vil jeg også gjøre:) Kunne gjerne tenke meg noen tips til forskjellige middager dere lager..?
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Her er noen tips: Mandag : Rester fra god søndagsmiddag Tirsdag: Torskegryte http://dinmat.aftenbladet.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Fisk-og-skalldyr/Hvit-fisk/Torskegryte-med-sitron-og-pinjekjerner Onsdag: Pasta med hvit saus, skinke, erter (junior elsker erter :-) Torsdag: Bondeomlett i ovn http://dinmat.aftenbladet.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Fisk-og-skalldyr/Hvit-fisk/Torskegryte-med-sitron-og-pinjekjerner Fredag: Risengrynsgrøt Lørdag: Risotto og laks (skal prøve meg på en oppskrift fra Hellstrøm) Søndag: Afgansk lammerett http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=16142
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå