ponni-petra Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Sitter å lurer litt på dette... Dere som har termin til sommeren, kan man ta ut alle ferieukene sine før permisjonen begynner? Eller hvordan er det der egentlig? Hadde jo vært deilig med 5 uker ferie nå utover på våren. Hva er alternativet? Får man utbetalt lønn for ukene man evt. ikke tar? Noen som vet? Litt grønn på sånne regel-ting...:-/
mer enn bare mor Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Jeg tenker å ta ferie i permisjonstiden...dermed får du jo 5 uker lenger permisjon, på en måte.. jeg tenker i alle fall at jeg heller vil ha 5 uker sammen med babyen enn 5 uker hvor jeg bare "venter" på at den skal komme:) men selvfølgelig, skal du reise bort og sånn så tror jeg du kan ta ut ferie før sommeren.. Det kommer vel litt an på yrket ditt, for i utgangspunktet heter det seg at arbeidsgiver kan "tvinge" deg til å ta min. 2 uker sammenhengende i sommermånedene... (dette pga sommervikarer etc..) når skal du ha forresten?
ponni-petra Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2009 Har termin 15 juli...Enn du? Var jo en god ide, faktisk ikke tenkt så langt:-) At man får lenger permisjon...- Jobber på sykehus i turnus, og tror vi har noe sånn må-ta-så- og så mange uker mellom da og da opplegg ja. Liksom aldri vært noe problemstilling for meg å ikke ha ferie om sommern liksom:-) Men mulig jeg tar et par uker til påske hvis jeg får. Så kan jeg jo evt spare 3. hmm... må tenke jeg nå. :-)
mer enn bare mor Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 foreløbig termin er 30 juli, men ikke vært til UL enda, så kan nok bli justert litt.. over til 2.tri i morgen, så det går framover:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå