Gå til innhold

hvordan går det med alle nye mødre!


lykkelig78

Anbefalte innlegg

Nå har det jo gått en stund siden min lille datter kom til verden 3. desember, og jammen blir livet forandret når en får en liten prinsesse i huset! Hun er som regel blid og fornøyd og vi koser oss masse hjemme! Sover masse og har også skjønt at vi skal sove på natta, så jeg har virkelig fått hentet meg inn etter graviditet og fødsel!

På onsdag skal vi på 6 ukers kontroll, så jammen går tida fort!

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Gratulerere med jenta! Jeg fødte en datter for en uke siden, og har ikke hatt mange dagene hjemme. Det går imidlertid veldig fint, bortsett fra såre brystknopper og melkespreng : ( Får besøk av jordmor på onsdag, så kanskje jeg blir litt klokere da : ) Prøver intenst å få det til å gro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lille tulla 2 uker, og vi svever fortsatt litt i ingenmannsland :)

Har slitt fælt med stingene (ble en del), men det begynner å bli levelig nå. Overrasket over hvor mye fødselen tok på kroppen, tar lang tid å komme seg. Får fortsatt ikke til ammingen, blir "fulgt opp" av ammeklinikken på sykehuset (den oppfølgingen er jo så-som-så..) uten at det har hjulpet.

Ikke har vi lært oss hva de forskjellige skrikene betyr enda heller..

Og så har vi fått oss en liten natteravn, så vi jobber med å få henne til å sove mindre på dagen, og mer om natten. Fått vår første fulle natt med søvn i natt, to lykkelige og nesten-uthvilte foreldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fint:-) Gutten vår er nå 3 uker, og er begynt å smile som bare det. Slet lenge med stingene jeg også, men begynner å komme seg nå. Kan sitte igjen nå;-) Ellers er det ikke så mye søvn på natten, så må si jeg er trøøøøøt:-D Ammingen ikke helt i orden her heller, så gir litt erstatning i tillegg til at jeg ammer og pumper. Ellers er vi en lykkelig familie på 3, og vi har verdens snilleste og deiligste lille prins:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amminnga har blitt bare styr her, så jeg har blitt flaske mamma. Føles veldig greit, så det var nok det rette for oss å gi oss. Var ingen lett avgjørelse, men nå bare koser jeg meg bare.

Er utrolig deilig å gå hjemme og bare være sammen med den perfekte prinsessa mi!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Här springer dagarna iväg och inte får man mycket gjort heller 'skrattar'

Tösen är nu 3uker + 1dag, ammningen kom igång direkt efter födseln så hon äter som en häst. Sliter fortfarande med mina stygn och ser verkligen fram emot att gå ut och trilla, något jag inte kunnat göra än =(

Hon sover ok på nätterna, vill ha mat två gånger och ny blöja.. Känns som att vi har börjat lära känna varandra ganska bra, förstår dom flesta av skriken och får ett smil då och då =)

Tänk vad fort det går, tycker jag ser nya utvecklingar varje dag

 

Däremot så irriterar jag mig emellan åt på samboen som inte helt verkar vara med i denna stora omställningen.. Han är jätte duktig på att hjälpa till men ibland funderar jag på hur han tänker..

Någon mer än jag?! Tror det beror mycket på hormonerna hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg koser meg masse. Deilig å få tilbake en rimelig normal kropp. Endelig kan jeg støvsuge og vaske huset selv. Ellers kjenner jeg jo at jeg mangler litt søvn, men det gjør ingen ting fordi lille er så fantastisk.

 

Min lille har litt problemer med magesmerter, kolikklignende, på kvelden, men det er som regel over innen 0130.

 

Eldste er en stolt storebror, og ikke det minste sjalu så langt.

 

Ammingen går bra og pappaen er til stor hjelp og støtte.

 

Jeg må bare si at jeg har det kjempe flott. Sitter ofte å bare lukter og kjenner på bayen min og ser på den fantastiske familien jeg er så heldig å ha. Livet som 2 barnsmor er riktig så trivelig. Håper det fortsetter sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er så deilig å ha en liten babygutt!!! Sønnen min er snart 5 uker, og han har vært en blid og fornøyd solstråle fra første stund. Vi elsker han over alt på jord!!!

Fødselen gikk som en drøm. Tre timer med aktiv fødsel, og gutten ble født i vann uten annen smertestillende. Ingen rifter og ingen sting. Kroppen har kommet seg utrolig fort igjen etter graviditeten, selv om magen er litt slapp fortsatt. Gikk inn i de gamle buksene mine etter 3 uker. Jeg har nok vært en utrolig heldig førstegangsfødende.

 

Vi slet voldsomt med ammingen de første ukene. Har vært gjennom en kraftig brystbetennelse som gjorde at jeg ble kjempesyk og sengeliggende. Nesten som influensa. Gutten min sugde bokstavelig talt hull på brystvortene så de blødde og verket. Jeg gråt av smerte hver gang jeg skulle amme han. Men det gikk seg til. En hestekur med antibiotika og en periode med brystskjold og nå går ammingen så mye bedre!

 

Vi var så heldige at pappaen fikk være hjemme i 4 uker etter fødselen. Det har vært utrolig flott!! Vi har hatt god tid å bli kjent som familie og kost oss masse.

 

Kan ikke si annet enn at dette er det beste som har hendt meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamoms med prinsesse

Her sitter jeg med en halvsovende, gryntende 6 uker gammel jente opp mot skuldra! Hun kom 1 dag over termin og var da bare 2605 gram.Lite kjøtt på beina da, men det har virkelig forandret seg! Nå har hun fått seg en skikkelig dobbelhake som pappa synes er så feslig! :-)

 

i dag da pappa skulle hilse på lillemor etter jobben, smilte hun skikkelig til ham. Det er nå den siste uken at hun har begynnt å smile ordentlig.

 

Her er det forskjell på dag og natt heldigvis. Sovrekorden på natta er 6 timer. Men det er ikke normalen altså. 4 timer er normalt.

 

Armene er stort sett fulle av tulla hele dagen, for hun liker ikke å ligge for seg selv.

 

Hilsen mamma og May-Linn

 

May-Linn antrokket en hvit sparkebukse fra jeg var liten, og en hvit og orange stripete body med en katt på magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nå snart 5 uker og ammer 2 ganger om natten, men hun skjønner når det er natta og bare legger seg til å sove igjen etter mat og bleie. Amminga går veldig greit her, hun har lagt på seg masse etter vi kom hjem.

Vi koser oss masse, med pappa som også nå har vært hjemme i 4 uker har vi lært hverandre å kjenne ganske godt.

Hun har litt urlig tid på kvelden med litt magesmerter(tror jeg), men det går over i løpet av kvelden.

Det er en helt ny hverdag, men jeg liker kjempegodt å være mor. Det går så altfor fort. Dagene går så vanvittig fort!

Vi har trillet noen turer, men det har dessverre vært litt kaldt her i julen. Gleder meg å komme i form igjen og trille masse.

Kos dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lille 3 1/2 uke, julaften baby ;) Går veldig greit, vært i knall form hele tiden fra den lille var ute.. ( de på føden var overrasket over hvor kvikk jeg var.. hehe..)

Amminga gikk greit fra dag 1.. Men nå er dette barn nr to for meg.. så hadde jo en del trening på dette fra før.. er jo ikke såå lenge siden jeg sluttet å amme førstemann.. ( 10 mnd siden)..

Det som er mest uvant er det å ha to barn.. hehe. uvant å ikke kunne gi all oppmerksomheten til førstemann sånn som før;)

Sambo er hjemme i ca en mnd da, så det har vært veldig deilig, han begynner å jobbe igjen neste uke.. så det blir uvant!

samsover om nattan da, men får mat et par ganger. dagene går sykt fort!!

 

kose dere alle sammen! ;) Nyt tiden!

Vi har meldt oss på babysvømming alt, men må vente med å begynne til 6 ukers kontrollen er klar da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dere. og gratulerer med ny tilværelse.

 

Jeg har forelsket meg i min prins på 6 uker. Det er mye jobb, og mye nytt å sette seg inni. Et nytt individ å bli kjent med fort.

Nye behov å stille. Og Jeg selv kommer i 2. rekke. phu......

Men så verdt det hele.

I morgen skal jeg på 6 ukers kontroll. Må si jeg gruer meg litt. Helt sikker grundløst.

Og på Tirsdag skal Prinsen til lege på hs. Spent mamma. Så får vi se hvor stor han har blitt siden sist... Det er alltid spennende.....

 

Enjoy folkens!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere alle. Selv sitter jeg her med en 1 uke og 4 dager gammel pjokk. Det har vært ei tøff tid. Fikk litt treg start på amminga, og for en hormonell barselskvinne var det helt j**** rett og slett. Siden jeg ikke har noen slags erfaring med slike småttinger har jeg også vært veldig usikker på meg selv og det jeg gjør osv.

 

Men nå har ting gått seg til og vi koser oss mer og mer :) Sliter litt med å få gode rutiner på nattamming og skifting, så nettene er nå så som så når det kommer til søvn. Det var en mye større opplevelse enn jeg hadde forestilt meg å bli mor! Sterke følelser i sving her får fortsatt barselstårene til å trille innimellom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...