Gå til innhold

føde for tidlig ?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 barn fra før som er født 3,4,og 5 uker for tidlig venter nå nr 4 ,og lurer på hvor stor sannsynelig det kan være nå for at adrian vil komme før tiden ??? (siste man er med en ny mann ) noen som har opplevd noe lignende eller kjenner noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!!

Har selv 3 barn og venter nr 4... er i samme situasjon som deg, mine kom 5,3 og 5 uker før....

Eg er no sengeliggende for fare for fortidlig fødsel allerede. ( har termin 20 mars)

men kva er årsaken for at dine andre har kommet før tida? tror det ligger i deg å har ikke noe med korleis mennene er eg da..

grunnen til at eg får for tidlig er at livmorhalsen min gir etter, så den klarer ikke å halde på barnet inne i magen, når det begynner å bli størelse på barnet i magen...

Skrevet

heisan randi79

jeg har termin 20 april

de vet vell ikke helt årsaken men jeg går til innvendig ultralyd en gang i mnd

jeg har ganske sterke kynnere nå og magen blir steinhard ver gang ,håper ingen ting vil skje på 2 mnd i allefall

hvor lenge har du vert senge liggende?

har du mange kynnere ?

har dine fødsler å vært raske ?

Skrevet

Hei mamstilsnart4..

ja det er sant, vi får krysse fingrer og føtter på at du klarer å halde den inne 2 mnd til..

ikke noe kjekt å gå med den frykten med at den kan komme når som helst.. :(

har vert senge liggende i en uke pluss en dag no..

eg håper eg klarer å holde den inne til i uke 35, er no 30,3 så det blir noen uker..

hadde en del kynnere i jula men de ga seg heldigvis, så hadde eg nokre i går kveld :( så eg håper at alt er fortsatt bra når eg er på kontroll på torsdegen for å sjekke livmorhalsen.. er inne en gang i uken eg no da vist ting ikke blir verre igjen...

ja mine har vert raske. dei blir bare raskere for kvar gang, så eg har eit mål med fødselen å det er å komme inn på føden før fødsel,

sist gang tok det bare 2 timer fra første rie til hun var ute.

så fra eg ringer på sykebilen til eg er på sykehyset så ter det 1,5 time ca..

Skrevet

hei i gjenn

her har det også gått veldig fort ,men det begynner med at vannet går ,det er det første symtomet på at fødselen er i gang ,siste mann tok det 5 kvarter fra vannet gikk til han var ute ......

kjenner nå at ved mye bevegelse at det liksom strammer veldig rundt ved magen ,veldig ubehagelig .......

skal på ultralyd igjenn 22 feb skal bli godt og kansje få roet ned angsten litt

hvordan kjennes det ut for deg nor du har for mye belastning eller nor du ikke hartatt det helt med ro ?

Skrevet

hei..

ho siste min komm med vannet med det samme eg kom meg inn på føden .. så fra sykebilen stoppet utenfor sykehuset til hun var ute tok det kun 7 min.. å med det samme bilen stoppet og de skulle trille meg ut fikk eg ei kraftik rie. å da sjønte mannen min at her var det ikke lenge igjen. for han skulle vere snill å tørke av panna mi og fikk klar beskjed om å ikke vere borti meg, hehe..( han tok det ikke ille opp da heldig vis. ) han sa bare til anbulansefolka at no var det ikke lenge igjen ... da bare såg de på han og forta seg opp på føden ;) så henne fikk eg inne på fødestuen oppå sykebil båra ... med ambulanse folket til stede... så fra vannet gikk til hun var ute så tror eg ikke de rakk å blunke der de sto ;)

eg kjenner også at magen strammer seg fort vist eg ikke tar det med ro... menn etter att eg blei sengeliggende har eg kjent det bare ein kveld her forleden... så hadde det ikke blitt betre da hedde eg ringt så eg fikk kommet meg inn på kntroll...

eg har fått beskjed om at eg skel ringe vist eg kjenner noe eg da for å få sjekke korleis det går, for eg har så lite forvarsel på at fødselen er på gang...

så i dag skal eg til jordmora og i morgen til ul... så eg gleder meg til i dag :) og gruer meg til i morgen til å få resultatet... om eg blir lekt inn el om eg får bli med hjem igjen :)

Skrevet

ojjj det gikk veldig fort .... jeg ønsker deg lykke til i morgen fortell meg hvordan det gikk ;-)

Skrevet

ja det skal eg gjøre :)

men blir eg lakt inn så fikk eg ikke ha med meg dataen min for mannen min :( siden han bruker den kvar dag han oxo for å skrive opp timelisten sen etc.. ;)

så kommer eg meg ikke inn i morgen el dagen etter så kan det hende eg har blitt lakt inn....

men eg skal komme inn å skrive når eg har en maskin å halde i ;)

kor i landet hører du til?

eg skal ha etter termin i molde, men får eg før blir det ålesund...siden de ikke har prematur avd. i molde..

Skrevet

hei i gjenn

blir spennende og høre ,jeg bor i vestfold så her blir det tønsberg sykehus ca 45 min og kjøre ,,,,,, så håper jeg rekker frem i tide

men jeg har vert litt bedre i gjenn i går kveld og frem til nå kl 10 så håper jeg kan holde på gutten min lengst mulig

samboeren min jobber i bergen ,så jeg håper han rekker og bli med han er bare hjemme annen hver helg ,men heldig vis er det jo påskeferie og vinterferie i møte

Skrevet

Da er eg endelig hjemme ;)

legen min var kjempefornøyd med resultatet ;)

livmorhalsen min var oppe i 38 igjen i dag ;) og er ikke så myk lengre ;)

så heldigere går det ikke ann å være ;)

så no skal eg ikke inn på ny kontroll før om to uker vist eg ikke kjenner noe i mellomtiden da selvsakt ;)

ja vi får satse på at du klarer å holde den inne en stund til. å at samboeren din får kommet seg hjem og kanskje rekker å bli med på fødselen ;)

Skrevet

ååå det var godt og høre at det gikk så bra

ja jeg håper han kommer hjem i tide tengte kansje vi skulle prøve og få til at han i allefall blir sykemeldt den siste mnd

jeg skal på ultralyd om 6 dager så vi får se hvordan det går krysser fingrene

Skrevet

ja det blir spennende å høre korleis det går på ul med deg ;)

ja vist du blir sengeliggende så må jo han få bli sykmeld så han får ta seg av de andrebarna...

Skrevet

hei igjen ;)

nå korleis er formen din no?

Skrevet

heisan ,

i dag har jeg vert ganske kvalm og uvell det har kommet sånn i rykk og harde napp i grunn

men jeg hadde en fin helg følte meg ganske pigg da ,har hatt 2 kynnere som jeg har kjent godt til i dag bare så det er jo ikke så mye

hvordan er formen din da ?

Skrevet

hei...

her holder eg på å kjede meg i hel da...

men uten om det har eg det veldig bra, den lille er veldig aktiv for tiden :)

så det veier ganske masse med tanke på at den er rundt 1500 gram +,- den låg 10% under førge uke så det er ikke så det er ikke så ille :)

har satt min mor på oppdrag til å strikke prematur klær til den lille til hjem reise da :) så den gleder eg meg veldig til kommer i posten da :) el hun skulle strikke den minste størelsen, men siden hun tok eit anna garn blir de litt mindre :)

så eg ser frem til eg er 35 uker på vei forr da ken eg begynne å gjøre noe hjemme, å da skel eg ordne barnerommet :) for det er ikke ordnet enda. likens å finne frem alle de små klerne i størelse 50 igjen, som den sikkert kommer til å drukne i da, vist eg ikke går tiden ut. men kor store sjanser er det egentlig for at eg gjør det ? :) da hadde eg vertfall måtte ligget frem til termin og det har ikke eg tolmod til :)

Skrevet

hei

korleis gikk det på ul i dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...