Gå til innhold

Barnefar og svangerskapskontroller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har barnefaren rett til å få fri fra jobben for å bli med meg på svangerskapskontroller og ultralyder? Siden vi er så unge og han ikke akkurat er så begeistret for at jeg har valgt å beholde, vil jeg gjerne at han skal bli med for å kanskje få et mer positivt syn på dette.

Og når er første ultralyd? Kan man ta dette på et legesenter? Bor et godt stykke unna sykehus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnefar har nok ikke krav på å få fri fra jobben for å være med deg på kontroller, men jeg vil tro de fleste arbeidsgivere vil være positive til å gi mannen fri for at han kan være med...ihvertfall på ultralyd. Er litt usikker på svangerskapskontrollene som er 1 gang i mnd'en.

Første ul er mellom uke 17-19...og det gjøres som regel på sykehuset.

Finnes enkelte jordmødre/leger som har ul utstyr, men hos de aller har nok ikke dette. Det er kun 1 ultralydundersøkelse i svangerskapet, så lenge det ikke er noen komplikasjoner.

Håper barnefaren forandrer holdning etterhvert. Kanskje han kun trenger å modnes litt for det er jo en stor ting å bli pappa...og mange menn trenger litt tid på å bli vant til tanken på den store forandringen i livet.

Ønsker deg ihvertfall lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...