Gå til innhold

truende abort 11+4...=/

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff...kommet til 12+1 i dag..hurra :) '

skulle på ultralyd på torsdag, var da 11+4...gikk av bussen på city syd. (min kjære møtte meg der :) med det samme jeg gikk av..så begynte jeg å fossblø...gjennom buksa å alt..ble så klart livredd...kom inn på kontoret til ultralyd redd å trist...tok av meg buksa å satte meg i ultralydstolen..å blodet rant...gyneokolgen sa at dette så ikke bra ut...å trodde jeg var på tur til å miste..men jeg sa at jeg ikke hadde smerter, å det syntes ho var rart..

å jammen så vi ett sprell levende foster på skjermen..alt så bra ut med fosteret, men hadde en ganske stor blodansamling som hun så..å blødde ganske mye,så hun ville sende meg på sykehuset til observasjon...

Dro dit, å tok nok en ultralyd...alt så fremdeles fint ut med fosteret...

skal tilbake på ultralyd om en uke...gruer meg litt...

de ville ikke si hvordan dette gikk..kunne gå begge veier...har nå blødd i 4 dager..men ikke så mye som den første dagen..bare litt..å i går kveld var det brunt..å i dag har det ikke vært noe =)

Det jeg lurer på...er det noen flere som har opplevd dette..altså truende abort...å det har gått bra???? trenger noen trøstende ord...er så frykelig redd....vil ikke miste min lille....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd dette..men jeg ville bare si at jeg håper så inderlig at alt går bra for deg!!! Skjønner du er redd nå, og at dette ikke føles godt..så sender varme tanker til deg! Masse lykke til!! Og hold motet oppe!

Skrevet

Lykke til!! Håper det går bra med dere!

Skrevet

heisann! hadde samme opplevelsen for ganske nøyaktig en uke siden. hadde akkurat lagt tulla mi og skulle se film med sambo. plutselig kjente det ut som om jeg tisset på meg..... løp på do og da fosset ut.

ringte på legevakta men de gav meg ikke mye håp. hadde ingen smerter med en gang men små kynnere begynnte å komme etterhvert. landet på legevakta og fikk omtrent beskjed om å legge meg ned å vente til det var over.... forlangte gyn-undersøkelse og det viste seg at

mormunnen var lukket igjen. reiste inn på KK og fikk ultralyd, og DER midt på sjermen svømte det rundt en sprell levende baby!!!!! blødde i noen dager etterpå men det har gått bra til nå:)

Ble sykemeldt med ny legetime og ultralyd.

håper det ordner seg for deg!!!!! var forferdelig mange rare tanker som gikk gjennom hodet mitt bare på bilturen inn på legevakta altså....

mange klemmer fra

Skrevet

Jeg har opplevd det samme!!

Var ca.12 uker på vei da jeg våknet midt på natta av styrtblødning.

Ringte legevakta og fikk igrunnen beskjed om at det nok var over. Hvis jeg ikke hadde vondt (noe jeg ikke hadde), skulle jeg komme på sykehuset kl.09.00 neste morgen.

Det var ei lang og fæl natt, lå jo bare og gråt og grudde meg til å "bli ferdig" neste dag. Morgenen kom og jeg kom på ultralyd. Legen kikket på skjermen og jeg jeg fikk helt sjokk når hun sa at hjertet slo og babyen turnet rundt i magen!!!!!

Hun sa at jeg hadde mistet en liten bit av morkaka og at det kunne gå begge veier. Skulle ta det med ro og måtte bare ta en dag av gangen og se hvordan det gikk. Kom på ny ultralyd etter ca 1 uke og da hadde morkaka grodd:-)

Fortsatte å blø litt i ca 3 uker, men mindre og mindre og ikke noe "friskt" blod.

Nå er jeg straks 32 uker og alt er kjempefint!

På ordinær ultralyd så legen at morkaka lå for langt ned på den ene siden og det kunne muligens være grunnen til blødningen. Skal på ny ul om 2 uker og se om den har flyttet seg oppover, hvis ikke må jeg muligens ha keisersnitt, men mest sannsynlig har den flyttet seg.

Så det kan gå bra til tross for styrtblødning!

Masse lykke til!

Klem

Skrevet

Jeg opplevde dette med førstemann. jeg var i uke 13 da jeg plutselig fikk en skikkelig styrtblødning. Jeg blødde kraftig, men hos meg ga det seg etter en dag.

Når jeg ringte legevakta, fikk jeg også beskjed om at det nok hadde gått galt, og at fosteret kom ut senere... Men jeg fikk time til UL tre uker etterpå, og da var alt fint. (Hadde vært hos legen og hørt hjertelyden i mellomtiden da, så måtte ikke gå så lenge og lure på om det var liv da..)

Hos meg var det også fordi morkaka lå for langt ned. Jeg ble 100% sykemeldt, med streng beskjed om å ta det veldig rolig, fordi det kunne begynne å styrtblø igjen.

Alt gikk bra for meg, og babyen er nå en 3,5 år gammel turbo! :)

Lykke til, håper det går bra for deg også!

Skrevet

Krysser fingre og tær for at alt er greit med spiren din!!:)

Så må jeg få si det, jeg har også hatt blødininger.. ikke store greiene, men selvfølgelig blir mann redd og usikker! Jeg er lite imponert over hvordan legevakt reagerer på slike henbendelser! Jeg fikk beskjed om å slutte å være hysterisk, hadde jeg mista så hadde jeg det. Alle skjønner jo det liksom, men noen beroligende ord hadde kanskje passet bedre??

Heldigvis er alt bra med spiren, var på ultralyd uke 8, og skal dit igjen neste fredag:)

Som sagt, krysser alt jeg har og håper spiren er ok:)

Skrevet

Dette opplevde jeg også da jeg var 11+4 på vei.

Våknet av en styrtblødning midt på natten. Kom ut et koagel eller del av morkaka også. Fikk komme på sykehuset på morgenen, og på ultralyd fikk vi se 2 levende fostre!

Hadde ikke smerter, men blødde litt i noen dager etter. Fikk beskjed om at det var usikkert hvordan det ville gå, men har lest etterpå at ca 80% som opplever dette i 1.trimester føder friske barn til slutt.

Nå er jeg snart i uke 37 så det har gått fint!

Skrevet

jeanette med nr2 i magen:

Hvordan går det med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...