Gå til innhold

Sette i gang fødselen eller ta keisersnitt?


Tine B.L

Anbefalte innlegg

Noen som har noen meninger om hva som er best, har veldig høyt blodtrykk og de vurderer å sette det i gang eller ta keisersnitt hvis ikke noe skjer før termin som er på fredag..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt satt igang en av tre ganger og det var helt ukomplisert. Hadde ingen annerledes fødsel den gangen enn de andre så om det ikke er noen høy risiko å føde normalt med det blodtrykket du har (det vet jegingenting om) så hadde i alle fall jeg valgt å føde normalt. jeg har ikke hatt noen lette fødsler noen gang, men har "keisersnittskrekk" jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan velge og det ikke er forbundet noen fare med å bli satt i gang, så ville jeg helt klart valgt det.

Selv har jeg ett keisersnitt og har blitt satt i gang en gang. Fødselen gikk veldig bra og keisersnittet kunne ikke måle seg med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:-)

Vet dere hva som kan være farlig i forhold til å bli satt i gang,

med tanke på at kroppen kanskje ikke er helt klar og komplikasjoner rundt det.. Hører så mye rart. Men godt å høre at det gikk så bra med dere når dere ble satt i gang:-) Det er betryggende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare at i mitt tilfelle så måtte jeg første gangen ta keisersnitt pga lav fosterlyd. Andre gangen var alt bra med mor og barn og det var bare å sete i gang fødselen.

Det kan være ulike faktorer med både mor og barn som gjør at man ikke kan føde "normalt" og derfor må ta keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...