Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Har vært på Svangerskapskontroll i dag. Alt var greit, men legen fant ingen fosterlyd. Jeg er 16+2 på vei. Legen sa at jeg ikke trengte å bekymre meg, men blir litt bekymret allikevel jeg da. Er det noen som har opplevd det samme som meg? Er førstegangsfødende så vet ikke helt når det er normalt å høre fosterlyden. Kanskje jeg bare er ekstra hysterisk.....
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Er nok ikke noe å være bekymret over. Mulig morkaka di ligger foran på magen og da er det litt vanskelig å høre babyen. Alt er nok helt fint : )
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Skjønner deg godt. Du skal vel på UL om ikke så lenge så da blir du nok beroliget, men aldri noe gøy å ikke høre forsterlyden. Hadde legen vært bekymret hadde han nok sendt deg videre.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Vet ikke hvordan legen din er, men mange leger har ikke mye erfaring i å finne hjertelyden til babyen. Legen min kunne ikke finne den en gang jeg var der, men dro innom jordmoren etterpå og hun fant den med det samme.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 jeg hørte heller ikke fosterlyd, baby lå i en kinkig stilling.... jeg så kun baby på UL jeg, fikk ikke høre fosterlyd før jeg var godt over høygravid å lå inne på sykehus for alskens plager;) og jeg fikk en skikkelig sterk gutt som skåret 10 av 10 på agpar, skrek som en stukken gris når han kom ut, selvom han hadde hatt navlestrenger 3 ganger rundt halsen. ikke tenk på det stort større, du skal jo sikkert inn til kontroll igjen snart, og da kan du nok være mer heldig:D
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Det er ikke unormalt, men kontakt jordmor i morgen for å berolige deg selv
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Tusen takk for beroligende svar. Skal på UL i neste uke, så får vel smøre meg med tålmodighet til da. HI!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå