Gå til innhold

Lungebetennelse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg når jeg har fått lungebetennelse og ikke har legetime før om en uke. Dette er ikke mye behagelig! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at det er lungebetennelse? Jeg ville ringt legekontoret og forklart situasjonen, bedt om å komme til en annen lege om fastlegen ikke har time før. De skal kunne ta akuttilfeller innimellom. Hvis du ikke kommer noen vei med legekontoret ville jeg oppsøkt legevakten for å få medisin og sykemelding.

God bedring!!

Skrevet

Takk for det :)

Jeg ringte legekontoret, men da var jeg ikke så ille, så de sa jeg kunne vente. Syns det er rart å la folk med lungebetennelse vente en uke på time, da rekker en i hvertfall å bli dårlig..men men.

Blei fort dårligere i løpet av dagen i dag, så ringte legekontoret igjen men da hadde de akkurat stengt.

Jeg vet at jeg har lungebetennelse fordi jeg har hosta lenge, hatt feber i mange dager, blir ikke bedre, kortpusta, svimmel pga lite oksygen, vondt i ryggen, surkler i bunn av brystet, ekstra vondt på ene siden og fordi det rett og slett gjør forbaska vondt å puste..

Men jeg er en sånn type som ikke gjør noe med det når jeg er syk, noe jeg sjeldent er, regner med at ting går over av seg selv liksom. Men nå fikk jeg streng beskjed av mamma om å ringe legevakta. Der mente de at jeg hadde hatt lungebetennelse en stund allerede, så jeg fikk time tidlig i kveld. Så da blir det vel orden på sakene :)

Skrevet

Jeg ignorerte en lungebetennelse på seinsommeren i 2008. Det endte med innleggelse, og jeg var så dårlig at jeg måtte få medisiner intravenøst. Feber som løp løpsk og så dårlig at jeg ikke orket å snakke.

Ta for all del lungebetennelse på alvor.

God bedring og lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...