Mini LK Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Noen som har erfaringer med dette? Blir vår første syden tur etter vi fikk barn. Vi ser for oss å ha med tralle til minstemann men tror vi vil trenge å låne en til hun på litt over 3 også til om kvelden. Vi setter oss jo ikke på rommet kl 19-20 men vil være ute litt lenger og tror hun også vil trenge en vogn?! Ellers er jo reisetidene til/fra kreta, hvertfall fra Stavanger, slik at man reiser hjem midt på natten. Noen som har gode tips til denne type reiser med 2 små barn? Vi reiser ikke før i august og minstemann er ikke født enda men vi vil bestille så snart vi kan etter han er født og trenger litt tips og råd.
manina♥♂ ♀ ♂♥ Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Hei,vi dro til syden da jr var 9mnd (men det var jo bare en onge da:) , men dette er hva jeg erfarte; Hadde med carena easy med softbag,solparasoll og solskjerm.(hadde også med bæremeis som var genial på kortere utflukter). Ville helt klart hatt med vogn med plass til begge ongene hvis jeg var deg,blir jo fort litt trasking på en slik tur,og kansje 3åringren vil ha en lur i varmen.. ville nok valgt ei søskenvogn hvor barna kunne sitte etter hverandre,siden det ofte er trangt å komme frem både på stranda og på marked ol. Vi la jr i vogna,ferdig stellt og med flaske på kvelden,han sov(eller ikke,kom an på der mens vi spiste på kveldene,funka fint! (men det skal sies at vi hadde all-inclusive hotel,så vi spiste i restauranten på hotellet,jeg synes det var helt konge! slapp å dra med ongen ut på kvelden,du vet jo ikke hvilke folk som kommer rammlende inn på forskjellige restauranter,så følte oss veldig trygge). Vi dro også hjem midt på natta,så jeg la ham i softbagen på kvelden,og da det var på tide å dra bærte jeg ham ombord i bussen,han våkna så klart etter ca 10 min,for var jo mange som prata osv,da hadde jeg ham på fanget (er jo ikke akkuratt barnesikring i bussene ol),men vi venta på flyplassen hadde jeg ham og i bagen,for vogna var jo pakka,hadde bagen med inn på flyet slik at han kunne sove i den,oppå fangene våre.Funka fint. noen andre tips jeg ønsket jeg hadde fått:; -kjøp uv-badetøy,jr hadde uv-shortrs og t-shirt (+ block og solhatt) - sjekk om de selger barnemat og utstyr (bleier osv) dit dere skal,det var ikke å finne i tyrkia,så måtte ta med ALT! - sjekk på forhånd om det er varnnkoker på rommet,hvis dere skal ha med,sjekk hvilket strømuttak det er der.. - ta med masse drikke du VET ongene liker,slik at du er sikker på at de drikker nok! jr fikk ennå pupp,men hadde med de ferrrrdig kartongene med mme itillegg + frukrtdrikk som han elsker. - vi hadde også med et utvalg salver mot div,smertestillende og termometer+ legehåndbok (men nå skal det sies at jeg er en smule hysterisk:) tar jo ikke noe plass da,så jeg synes det var greit for å være på den sikre sidren. - jeg sjekket også opp hvor nermeste legevakt var,for på vårt hotel var det lege bare en gang i uka. Hehe,kan hende du synes disse tipsene var helt uviktige,men dette var iallefall ting jeg tenkte på.
År og dag Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Har vært på flere Sydenturer med barn under 4 år. Det har alltid gått veldig fint. Vi har alltid prioritert å bo bra, og da vi fikk to små endte vi opp med å tilbringe kveldene i stor grad på hotellet, rett og slett fordi det ble slitsomt å dra begge ungene med på restaurant så sent. Dermed spiste vi middag tidligere (kl 17-19), og fikk ungene i seng kl 20-21. Ungene våknet nemlig ganske tidlig uansett. Valgte også hotell med god beliggenhet og fint bassengområde, kort vei til både strand og butikk var en fordel. Jeg har også satset på å ha med alt jeg trenger av babyutstyr, altså bleier, grøt, middagsglass, våtservietter, salver etc,- utvalget varierer nemlig veldig fra sted til sted. Vi hadde ikke med vogn til 3-åringen, men tok begge ungene med til hotellrommet midt på dagen for en liten siesta, han var sluttet å sove hjemme, men trengte en liten lur i varmen. Badeliv tar på. På flyturen ville jeg hatt med en del leker, puslespill, tegnesaker etc til treåringen. Jeg har også pleid å ha med litt mat og frukt. Å fly om natta har ikke vært noe problem her.
Mayken Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Vi var på Kreta i mai, da var snuppa 18 mnd. Hadde en kjempefin tur. Hadde med meg Carena milennium vognen vår, og hun sov i den hver kveld mens vi var ute å spiste og koste oss. Hadde med parasoll til vognen, og hun sov i den i skyggen på dagen også mens pappa'n og jeg lå og slappet av i solen. Hun sov faktisk i vognen om natten også, var så mye mygg der vi bodde så jeg foretrakk å ha henne i vognen med myggnettingen på. Hadde med meg alt av bleier, kremer og middagsglass ol da vi dro. Så at vi kunne få kjøpt alt i butikkene der vi var også, men prisen var faktisk nesten det samme som hjemme, så like greit å ta med, fikk litt bedre plass til suvenirer på veien hjem da. på flyplassen brukte jeg bæresjal på snuppa, da ville hun ikke sitte i vognen. Dro hjem på natten og hun sovnet i setet midt i mellom oss med en gang flyet lettet. Skulle vi dratt med 2 barn ville jeg nok hatt vogn til begge to.
Mini LK Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2009 Jeg tror vi satser på to vogner jeg, kan bestille babypakke med tralle og hvis vi tar med en har vi to. Evt kjøpe en søskenvogn hvis vi skulle trenge den til andre anledninger også. HAr hvertfall godt tid til å planlegge på.
oro1 Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 ta med en ekstra vogn, det blir gjerne sene kvelder og godt å ikke måtte gå inn pga at en skal sove. Husk myggnetting. regner med at dere skal bo i Platanias området (ved chania kysten)? I så fall, ta med refleks! Det er utrolig dårlig og smalt fortau der og en relativt trafikkert vei gjennom turiststedet. Husk myggnetting. Høy solfaktor selvsagt og jeg ville absolutt bodd på et sted med aircondition, det kan bli skrekkelig varmt i august på Kreta! Ville også hatt bæresele til minstemann, kjekt å ha på flyplassen etc. Ville også booket meg inn på et hotell hvor det er mulighet for dere å sitte på verandaen og kose dere etter at barna er i seng samt en restaurant eller bar på området. Og barnebasseng. Bleier er dyrt i utlandet så det ville jeg ha tatt med, og har dere plass, ta med mat også. god tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå